ZorróAszter
Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

Nolblog Saját blogom Segítség

Feltöltök

blogolok videót képet hangot

Mint már talán meséltem, egy ősrégi, Jehova nevénél is titkosabb, és pláne nem gój füleknek szánt zsidó bölcsesség szerint Ha egy zsidó hülye akkor nagyon hülye.

Eme ősi mondás mélységes bölcsességére világított rá az a hír pár éve, hogy főként talán orosz? bevándorló zsidó fiatalok alapítottak nácipártot vagy csak csoportot Izraelben és ezen felbuzdulva esténként zsidókat vertek a tel aviv-i utcákon.

Amivel zavarba hozták még a sokatlátott izraeli hatóságokat is.

Vagy amikor egy olaszhoni tudós rabbi kezdte el firtatni, hogy talán mégiscsak lehet alapja a középkori rémsztoriknak, és a zsidók egy része talán mégiscsak szerethette a keresztény szűz vérével sütött véresmaceszt különösen pészah idején.

De régi kedvencem Az új rokon című régi, 1935-ös magyar film is Kabossal, ahol a két zsidó származású színésszel játszatják el azt a népszerű toposzt, amikoris a randa zsidó lokáligazgató száját nyalogatva tervezgeti előre gondolatban a szép keresztény magyar lány megrontását.


Az új rokon (1934)

Az új rokon (1935). A lokál igazgató szerepében Justh Gyula.


Hogy vállalhatták el ezt vajon?


Vagy pénzért mindent?


Mint közismert, a náci Németország a zsidó nép faji alapon történő felkutatásában és teljes kiirtásában találta meg egyik fő hivatását, amit a XX. századi technológiai szintnek megfelelően nagyüzemi módszerekkel kezdett végrehajtani.

A maradék zsidóság annak köszönheti életben maradását, hogy a Vörös Hadsereg feltápászkodott abból a rettenetes csapásból, amit a világ addig és azóta se látott méretű és erejű támadó hadserege mért rá, és végül sok-sok milliós véráldozat árán felülkerekedett.

Szovjetellenes náci propaganda plakátok






Ezért aztán mérhetetlen hülyeségre vall az, hogy aki talán az életét köszönheti a történelem e fordulatának, ennek ellenére napipolitikai haszonszerzés céljából beáll különféle náci propagandaszólamokra alapozott mai propagandatámadásba a jó negyed százada nem is létező Szovjetunióval szemben.


Vagy talán közvetve, szándéka szerint a ma létező putyini Oroszországgal szemben.


Mert ezzel jó mély harákolással előkészülve

Egy szovjet katonai temető Magyarországon

Némileg elhanyagolt szovjet katonai temető valahol Magyarországon

Szovjetellenes náci propaganda plakát

köpi le azoknak a sírját (különösen a komment vitában), akik azt a bizonyos sztálini rendszert esetleg lelkesen és önfeláldozóan támogatták.

Emellett viszont - szovjet katonaként és mellékesen - megmentették őt vagy családját, őseit a gázkamrától vagy a Dunába lövéstől.

(Hacsak nem feltételezzük, hogy a háborúban és Magyarország felszabadításában egyetlen ilyen katona sem vett részt.)

Ami túl azon, hogy nagyfokú gusztustalanság, amellett mégnagyobb fokú hálátlanság is. S ami egyébként szintén a náci, az antiszemita propaganda egyik fő vonalába esik.


Ezt inkább hagyhatná a nácikra.

Ők sokkal profibbak.


Ebben is.




2015. 02. 03.


További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!



Ajánlott linkek:

Gordon cikkének első része:


6
3 Jelentkezz be a szavazáshoz!

Hozzászólások

Eddig 86 komment érkezett

1. maxval bircaman HFQJBLWX
2015. 02. 04. 8:20

Igen, ez érdekes jelenség. A mai modern, hanyatló liberalizmus immár kész akár egyik szent tehenét, az antifasizmust is felfalni, ha Amerika és a liberális háttérhatalom érdekeiről van szó. Láthatjuk ezt a legjobban a mai Ukrajnában, ahol mindne szégyenérzet nélkül állnak ki a liberók (köztük zsidók is!) a galíciai neonáci rohamosztagosokért, akik egyik kedves szórakozása Hitler éltetése és a zsidó holokauszt tagadása. De mivel most éppen a nyugati érdekeket segítik elő a Putyin-ellenességgel, minden meg van nekik bocsátva.

2. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 8:39

Igen, csak Ön még mindig nem mutatott bizonyítékot arra, hogy az ukrán kormány a banderisták vagy az ukrán nácik kormánya. Vagy hogy a banderisták nagy számban vennének részt az eseményekben.

Mert az én utolsó emlékem valami náci gyűlés volt pár kivénhedt öreg banderistával régi szakadt egyenruhában.

A hivatalos forrásokban meg az kép, hogy az ukrán hadsereg vonul ki a Krímből. Az élen meg vörös zászló sarló kalapácsos vörös csillaggal a közepén.

Valami fura nevű támaszponton készült felvétel. Babedra ugrik be helyette névként de valami hasonló.

Szóval szerintem a Jóisten nem igazodik ki azon, mi van ott most.

3. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 9:05

Navégre. Alig találtam meg.

Nem Balaklava, pláne Babedra, hanem
Belbek Légitámaszpont, Krím. Az 2014-es kivonulás:

timedotcom.files.wordpress.com/2014/03/ukraine-crimea-belbek.jpg

Ezt már a múltkor is mondtam magának, csak akkor asszem nem találtam képet.

4. Csokifalat
2015. 02. 04. 9:27

Rövid az emlékezet.

5. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 9:35

Ezt mire mondja, kedves Shakespeare?

6. Csokifalat
2015. 02. 04. 9:47

Két napja volt egy évforduló, ott Acélvárban. November , december táján volt nekem is egy évforduló, már el is felejtettem.
Az az Acélvári sokak életét mentette meg.

7. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 04. 9:55

Kedves ZorróAszter !

Gordon írását csak egy - két nappal azután olvastam el, hogy megjelent és már rengeteg hozzászólás volt, abba belebonyolódni teljesen felesleges lett volna. Az egyetlen pont, ami engem érdekelt, az Jedwabne esete és amit a lengyelek minden erővel és minden rendszeren keresztül igyekeznek titkolni, mert nagyban sérti a lengyelek saját, második világháborúhoz kapcsolódó mythoszait. Ezek az esetek több, mint kínosak , még ma sem téma egyik sem, legalábbis jó három vagy négy éve nem volt az. Ezekről a dolgokról még lenne mit megbeszélni, sok szempontból is, mert nemcsak a zsidókhoz való hozzáállásról árul el sokat, hanem a többi nemzeti legendáriumról is. Mellesleg.Maradna még a szerbek, lengyelek, csehek emberiségellenes bűncselekményeinek sora a háború után, amelyeket még ugyancsak nem tárgyalhattunk ki a maguk teéjességében. Azokhoz az esetekhez képest még Horthy is fehérkesztyűs úriember volt.
A vita többi részét most sem értem , de szerintem erre már nem is leszek képes, mert elvakult , fanatikus és kompromisszumokra képtelen izmus-hitem, amely a gonosz és embertelen Marxizmusból eredezteti magát, néha egy-egy kijózanodási pillanatában igyekszik bekapcsolni a szeblámpát és ránézni erre-arra világosban is.
A Stalinizmus egy embertelen, undorító, visszataszító jelenség volt tízmilliós nagyságrendű áldozattal, akik nem hozhatók össze az osztályharccal sem, de a Stalinizmus nem a Marxizmus, hanem egy idióta pszychopata találkozása a cárizmus barbár örökségével.
Az, hogy ez a rendszer mégis gyakorlatilag eldöntötte a fasizmus és nácizmus elleni küzdelmet, az is tény. Ha a Szovjetunio 1941-ben összeomlik, másképp alakul a történelem.De nem omlott össze.
Stalin rémuralmától függetlenül a Szocializmusnak és a fasizmusnak semmi köze egymáshoz, mert a kettő ideoloógiájában, társadalmi és politikai céljaiban szinte egymás ellentétei. A kettő egybemosása elegánsag megfogalmazva hülyeség
Ha zsidó szemszögből nézzük, tényleg rengeteget köszönhetnek Stalinnak, elsősorban a fasiszmus legyőzése miatt, ami megakadályozta Hitlert a zsidók teljes kiirtásában. Ez tényleg egy schisofren állapot. Az viszont nem hálátlanság, hanem politikai rövidlátóság és ismeret hiány, ha ebből valaki arra következtet, hogy a Szocializmus a fasiszmus rokona lenne. Egyszerűen fogalmazva butaság. Látható abból is, hogy mekkora különbség van egy gázkamra és egy egyetemi hallgatói hely között.

Más:.....Ukrajna és a Krim esetében Putyinnak teljesen, de legalábbis nagy részt igaza van.
Lehet egymás érdekszférájában turkálni, de ami Kijevben történt, az a CIA részéről nagyon durva volt. nem is rudott volna máshogy cselekedni. A Krim egyébként is orosz, miért ne lehetne az oroszoknál. Ilyen egyértelmű kérdésekben nem kellene a pc-dolgokhoz ragaszkodni. Azt meg csak a vak nem látja, hogy Kijevben az USA most a köztörvényes ganstereket is támogatja, amíg az ő szekerét tolják. nekem személy szerint az egész ukrán kormány-bandától hányingerem van.
Bár ez csak az én problémám...:-)

8. Atlasz
2015. 02. 04. 10:17

7. Cuba Libre c.C. : Jedwabne témájához beillesztettem Gordonhoz egy kiváló írást Deák Istvántól. Emlékezetem szerint több, mint tíz éve jelent meg az azóta megszűnt Históriában. Filmet is láttam a tragédiáról...

9. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 04. 10:21

...persze azért két apró megjegyzésem még lenne. Szerintem ezt a keresztény szüzek vérével átitatott maceszt, vagy mit, ugyancsak pihentetni kellene, mert azért ide ne süllyedjünk le. Még ha volt is páridióta zsidó, vagy akár több is, aki ilyet csinált, nem kellene ezt ilyen kontextusban most előhozni, mert semmi értelme, hiszen a keresztényság máglyáit sem keverhetjük bele a fasizmus és a Szocializmus elemzésébe.

Tel-Aviv utcáin vertek zsidókat ? Lehet, csak az a hülye kérdés motoszkél bennem, hogy hogyan tudták Tel-Avivban a zsidókat megkülönböztetni a többiektől ? Hogyan találtak rájuk ? Vagy csak azok a bizonyos kedves orosz fiatalok voltak informálatlanok, hogy hová költöztek ?

10. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 04. 10:28

8.Atlasz,
köszi, akkor megnézem. Én több évvel, kb. 8 vagy 9 éve olvastam ezekről a dolgokról valószínűleg a Spiegelben, de már nem emlékszem pontosan. Addig ezek az esetekről semmit sem tudtam és nagyon megdöbbentettek. Volt persze sok undorító dolog a történelem folyamán, de hogy a lengyelek egy csoportja, akik maguk is a német megszállás alatt teljesen kiszolgáltatottak voltak minden önkénynek, olyan kegyetlenséggel rontottak emberek egy másik csoportjára, ahogyan azt tették, ...az nem írható le még az "aljas" kifejezéssel sem.
De amikor este a vacsoránál ezekkel a húsz-harmincéves lengyelekkel folytatott beszélgetés során erre került a szó, csak vonogatták a vállukat és mellébeszéltek. Ez elég szomorú.

11. napos
2015. 02. 04. 10:42

No igen. A legyelek sem érdemelnek menlevelet.

12. Gordon.
2015. 02. 04. 10:44

Az, aki a sztalini rendszer emberiség elleni bűneitől hemzsegő vérmocskának szóvátételét és elítélését a nácik zsidó áldozatainak leköpésével teszi egyenértékűvé, eszement kell legyen. Aki meg ilyesminek helyeselni képes - na, inkább nem minősítem.
Csak nem amiatt sűlyedt idáig, kedves ZorroAszter, mert vagy másfél éve kénytelen voltam kimoderálni egy balodalit "sunyi patkányozó" kommentjét egy postomból? Ez volt az érve ugyanis postomban, amit igyekezett is ilyesmivel szétverni. Olvasható ott mindez jelenleg is. Tényleg szomorú látni egy szellemi, erkölcsi leépülést.
Gratulálok a dicső ellenposthoz. Maga igazi nagyság!

13. Kokó
2015. 02. 04. 10:59

Minden náció életében voltak, vannak, lesznek, szégyellni való és dicső korszakok, tettek, ideológiák...
Ahogy ezek távolodnak időben, úgy, a "perspektíva" következtében nő a rálátás, és csökken a részletek finomsága...
Ugyanaz a történet, visszanézve, másnak látszik...
Ezt hívják történelemnek...
Ami az egyes emberek jelenében történik, az meg a napi politika...
A történelem hatással lehet a napi politikára, de mi csak a napi politikát érezzük a bőrünkön, és az a lényeg...
Egy biztos, sem objektív történelem, sem objektív napi politika nem létezik...

14. Osszián
2015. 02. 04. 11:15

Kedves Zorro!

Nagyon jó esne nekem, ha ezt a postot levennéd. Annyi mindenhez értesz, annyi jó postot írhatnál (és írtál) - én hagynám a helyedben a személyeskedő írásokat.
A történelem olyan téma, hogy lehet vitatkozni az eseményeken és a történéseken, de késhegyig menni nagyon nem szerencsés. És szerintem értelmetlen is.

Osszi

15. napos
2015. 02. 04. 11:48

"amit a világ addig és azóta se látott méretű és erejű támadó hadserege"
Ez azt hiszem, súlyos tévedés. Mármint az azóta. De mindegy.

16. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 12:01

Kedves Shakespeare!

Lehet hogy még álmos vagyok, de csak most esett le, hol volt Acélvár és ki Acélvári

:o)

17. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 12:25

Kedves Cuba Libre!

Oroszország egy másik világ. Szerintem annyira összetett volt mindigis, hogy központilag képtelenség irányítani, ha meg átengedik az irányítást egy szinttel lejjebb, akkor meg ott jelennek meg a kiskirályok és egymásnak is esnek.

Könnyű azt mondani, hogy amit Hruscsov idejében lehetett, azt tehette volna SZtálin is.

De Hruscsov is csak azért lehetett, mert volt előtte Sztálin.

És a széplelkek pedig fintorognak, könnyen ítélkeznek, de nem tudják elképzelni, mit tennének, ha a választási lehetőségek mindegyikén emberek millióinak az élete múlik.

Beleértve mint lehetőségeket a nemcselekvést, az öngyilkossággal való kibúvást a felelősség alól és hatalom átadását másnak.

18. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 12:31

Kedves Cuba Libre!

Mintha ezt a véresmacesz dolgot nem értette volna meg teljesen. Ezt egy olasz rabbi kezdte el pedzegetni pár éve. Nem nácik. Hanem egy zsidó rabbi.

A zsidó nácik sztorit én az ATV-n hallottam pár éve.

Mindkét sztori a "Ha egy zsidó hülye akkor nagyon hülye" mondás illusztrációja.

19. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 12:36

Kedves Atlasz!

Azt hiszem, a lengyel felelősség kérdését Nyugaton a Sophie választása indította be. Mármint a regény megjelenése.

Azzal, hogy igaz-e, vagy csak írói fantázia, hogy Lengyelországban már jóval a nácikat megelőzően voltak olyan pártok, amelyek nyíltan a zsidók tömeges meggyilkolását tűzték ki célul.

20. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 12:43

Kedves Gordon!

Mintha Önnek komoly szövegértési nehézségei lennének.

Nem ártana, ha ennek a ki mit köp le kérdésnek nekifutna még egyszer, mert itt mintha kissé eltévedt volna.

Vagy ezzel csak a jólismert csúsztatási technikáját kívánta megvillantani nekünk?


Nem. A cenzúrázásainak külön posztot szeretnék szánni :o)

21. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 04. 12:53

Kedves ZorroAszter !

De, pontosan értettem . Azért is írtam, hogy ezt nem kellene.
Ezt általában sem kellene.

22. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 12:54

Kedves Kokó!

Nem hiszek benne, hogy a történelem ne lenne megismerhető.

A történelmet napi politikai okokból torzítják el, nem magától torz.

De csak a felületes többség számára és mértékben.

Mindenki számára túl drága lenne.

Ezért aki nagyon akarja, megtalálja azt, hogy mi történt valójában.

Persze nem fogják neki elhinni.

Mindenkinak magának kell.

23. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 12:55

Kedves Cuba Libre!

OK

Azt hittem, nekem mondja. Azért magyarázkodtam :o)

24. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 13:03

Kedves Osszián!

Nem tehetem, mert Gordon a sztálinizmus ostorozásában eljutott a nácik bűneinek a relatívizálásáig.

Másrészt én korábban több alkalommal keményen összevitatkoztam olyanokkal, akik azt mondták, hogy a zsidók a holokauszton kívül mindent elfelejtenek, hálátlanok, és hálátlanságukban gátlástalanul támadják azokat is, akik megmentették őket a halálból, ha abból egy kis pénzt látnak.

Én pedig szeretném megmutatni, hogy ez ahogyan akkor mondtam, nem igaz, nem így van:
Gordon egyedi eset, amiknek a létezését akkor sem tagadtam.

25. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 13:10

napos
2015. 02. 04. 11:48
""amit a világ addig és azóta se látott méretű és erejű támadó hadserege"
Ez azt hiszem, súlyos tévedés. Mármint az azóta. De mindegy."

Én nyitott vagyok arra, ha mond nagyobb támadó haderőt a történelemből.

Én úgy tudom, ez majd négy millió ember volt. 200 hadosztály 12 hadseregbe szervezve.

Azokból 4 hadseregcsoport. Észak, Közép A, Közép B és a Dél elnevezésű hadseregcsoport.

26. Gordon.
2015. 02. 04. 13:17

Ön elvakultságában csúsztat! (Amellett, hogy ahogy látom, megváltoztatta kissé a post szövegét. Önnel ellentétben én nem mentem el az ilyesmit, későbbi értelmetlen csapkodások alátámasztására). A csúsztatás abban áll, hogy ön itt tudatosan összemossa az emberiség elleni bűnök elkövetésében súlyosan bűnös rendszer bírálatát a SZU németek általi megtámadásától számított katonai szereplésével - amit, mint több helyen leszögeztem, pozitívnak értékelek. Őn úgy tesz, mintha a bűnös rendszer bűneinek említésével a hadi szereplés e szakaszát is elítélném, netántán bűnösnek hirdetném, ezáltal a szovjet katonák emlékét gyaláznám. Hihetetlen, hogy ilyen csúsztatásra képes! Vagy tényleg nem látja, hogy itt két teljesen külön dologról van szó??

Más: jó szórakozást az évek során előfordult kötelező moderálások hajkurászásához! Ha nincs jobb dolga és nem szégyeli. :-) De kisegíthetem: Szereplésem első időszakában többször ismertettem a moderálási alapelveimet. Alapvetően három szempontot érvényesítek:
1. Náci, nyilas, újnyilas és antiszemita propagandának nem adok helyet.
2. Durva jobboldali spamjellegű propagandahadjáratnak sem, ami túlmegy az egyéni vélemény ismertetésén és emelleti érvelésén.
3. Személyes sértegetésenekk és trágárkodásoknak személyem és elvbarátaim ellen sem lehet helye a blogom. Valójában mások durva, indokolatlan gyalázása sem.
4. Van aztán még egy néha érvényesített elv: ha valaki tudatosan eltereli a témát, szétverni akarván egy postot, azt, ha figyelmeztetés után is tovább makacsul folytatja ezt, irreleváns tartalmat erőltetve, esetleg leálljtom. Maga ezt tette, amikor Alex bloggert "sunyi patkány"-ozta és a témát makacsul folytatta egy teljesen másról szóló postban, ezzel két moderálást követelő elvet is átlépett.
Hát akkor: kellemes szórakozást egy újabb személyeskedő post megalkotásához! :-)

27. Gordon.
2015. 02. 04. 13:24

24. ZorróAszter

"Nem tehetem, mert Gordon a sztálinizmus ostorozásában eljutott a nácik bűneinek a relatívizálásáig."
Ez a durva és ostoba vádaskodás bizonyításra szorul! Önnek már saját postom kommentjei között, ahol ezzel az otromba ostobasággal próbálkozott, megjegyeztem, hogy a sztalini, akkor náciszövetséges SZU rendszere bűneinek említése nem a nácikét csökkenti (köze nincs hozzá), hanem a sztalini rendszer saját bűneinek nagyságát teszi helyre. Ezt akkor sem fogta fel, láthatóan most sem teszi. A sztalini bűnöknek nincs köze a nácik bűneinek minősítéséhez. Legfeljebb a maga fejében.

28. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 13:59

Kedves Gordon!

"(Amellett, hogy ahogy látom, megváltoztatta kissé a post szövegét. Önnel ellentétben én nem mentem el az ilyesmit, későbbi értelmetlen csapkodások alátámasztására)"

Nem baj.

Fogalmazza meg saját szavaival, mit írtam át mire, és utána kérdezzük meg frissiben az olvtársakat, igaz-e amit ír, vagy hazugság.

De ugye ebbe a próbába nem fog belemenni, csak kiváncsi vagyok, mit talál ki a visszakozása indokául.

-------------------------------------------------------------

A kommentjeimet Önök, cenzorok,kommentátírogatók, kommenthamisítók miatt mentem el.

És csak a közismert cenzoroknál és kommenthamisítóknál teszem. Önök kb. a nolblogba írók 1%-a. Így nem különösebb fáradság. Mindössze pár ember.

29. Gordon.
2015. 02. 04. 14:44

28. ZorróAszter
Nézze, maga ezzel a témával és velem kapcsolatban állandóan zsidózott (kommentekben) és sírgyalázásról beszélt, valamint nácimosdatásró, valahol a zsidóság hálátlanságáról és hasonló elmebajróll. Dicső szövegét olvasván itt az maradt meg bennem, hogy itt is folytatta, most a nácik zsidó áldozatainak emlékét gyaláztam volna maga szerint. Szerintem így is szólt a szövege ill. ez jött ki belőle, de mint mondtam, nem mentem el bolondok szövegeit. Maga tovább vádaskodik gusztustalanul, engem notórius szövegmeghamísítónak beálljtva. Ön nyilvánvalóan valami belső bajban szenved, az ilyeneket van, ahol tisztelik, val ahol emberi módon elnézik ezt nekik. Még eldöntöm, hogy álljak hozzá, bár a tiszteletet nyugodtan elfelejtheti.
Sajnos elkövetem időnként azt a hibát, hogy elfelejtek egy alapszabályt: "Ne állj le bolondokkal, megszállottakkal, aljasokkal vitázni, mert lehúznak saját szintjükre és ott símán legyőznek a saját eszközeikkel". Most ezt megfogadom és ezzel el is köszönök öntől itt.

30. Quick
2015. 02. 04. 15:00

Kedves Zorro!

Végre már, hogy megírta ezt a posztot! Le ne vegye!!!!! Tökéletesen igaza van! Legyen már vége annak, hogy tabu erről beszélni! Jaj, a fanatikus, elvakult nem gondolkodó csak írogató, kinyilatkoztató zsidóktól ment meg uram minket! Arról már nem is beszélve, hogy nem igazán van szükségünk arra, hogy külhonból, akár Kanadából, akár Izraelből osszák itt az "észt". Mi is itthon a saját farkunkkal verjük a csalánt, nem a máséval! Kevergessenek ott, ahol élnek, mi meg majdcsak elbírunk valahogy a saját asz@runk kevergetésével, nem kell hozzá segítség!

31. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 15:20

29. Gordon.
2015. 02. 04. 14:44

Ez csak hablatyolás.

Mondja meg a saját szavaival, de konkrétan, melyik fenn látható mondatot változtattam meg.

Miről mire.

Ha nem teszi, az is válasz.

Az hogy
"Ön elvakultságában csúsztat! (Amellett, hogy ahogy látom, megváltoztatta kissé a post szövegét."
csak az Öntől megszokot össze-vissza ide-oda csúsztatgató próbálkozás.
Mint az összes többi.

Mert ugyebár ezt arra írta, mikor szóvá tettem szövegértési nehézségeit, ha azt olvasta ki a szövegemből, hogy a szovjet katonák sírjának leköpése helyett eredetileg zsidók sírját írtam.

És csak utólag írtam át a zsidó sírokat szovjetre, mikor Ön szóvá tette.

Csakhogy közben rájött, hogy az olvtársak még emlékeznek rá, hogy sosem szerepeltek ott zsidó sírok.

NA MOST MI LEGYEN? HOGY JÖN KI EBBŐL?

32. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 15:22

Kedves Quick!

Ne örüljön. Én sem örülök. És nem örömömben írtam.

Gordon kivétel. Azt szerettem volna megmutatni.

De talán megváltozik.

Tulajdonképpen nem nehéz.

Csak egy elhatározás kérdése.

33. Csokifalat
2015. 02. 04. 15:33

16-ra.
Mi félszavakból ....

34. napos
2015. 02. 04. 15:34

25.
Ha létszámban mérjük a méretet, akkor az lehet.
De az eröt biztosan nem lehet úgy mérni a drónok meg atombombák korában.

35. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 15:42

Kedves Olvtársak!

Amíg Gordon gondolkodik, hogy mit válaszoljon, hallgassuk meg a Священная война-t.

Érdemes nézni a közönséget is, akik mintha nem lettek volna felkészülve, hogy ezzel a dallal kezdődik az előadás.

www.youtube.com/watch?v=8Y4_2Qa0QQs

36. csaszi (látogató)
2015. 02. 04. 15:43

Tudom miota ide jarok, hogy Zorro Aszter csak valahol a moralis melyseg legaljan talalhato, (mi a hajdani MH -ban irt kommentjeit illetoen mar annak idejen olvasva is nyilvanvalo volt, de hogy annal is melyebre tudjon sullyedni - elkepzelhetetlen volt.
Nos, most es itt sikeredett neki, de en mar nem tudok olyan melyre lebotorkalni (az o erkolcsi merceje ala pl) hogy ott ZorroAsztert megtalaljam es olvasgassam.

37. csaszi (látogató)
2015. 02. 04. 15:46

napos!

Tortenelembol es magyar nyelvbol hanyasod volt az "Erettsegin"??

38. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 15:57

34. napos
2015. 02. 04. 15:34

Jó. De mikor volt atomháború?
Amerika ledobta Japánra az összes két azaz kettő darab atombombáját. És nagyon erősen igyekezett eltitkolni, hogy ennyi volt.
És mikorra készült el a következő?

És kik ellen vetettek be eddig drónokat? Atomhatalmak ellen?
Nem. Főleg terroristák ellen.

39. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 16:00

Kedves Csaszi!

Én is mondhatnám hogy Önnél nagyobb ökört még a Mezőgazdasági Kiállításokon se láttam.


De nem mondom.
:o)

40. Nyírfa2
2015. 02. 04. 16:01

E rossz ízű poszt egy kommentjére:

30. Quick

" Jaj, a fanatikus, elvakult nem gondolkodó csak írogató, kinyilatkoztató zsidóktól ment meg uram minket! "

Quick, ha a zsidó helyett embert írsz, még egyet is értek veled. De nem ezt tetted.

41. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 16:03

Ja! Egyébként mi az az MN?

42. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 16:11

Kedves Nyírfa!

Láttam én már zsidót, akit keményen fűztek, hogy mondjon már valamit az oroszokról. Hiszen a kommunisták elvették az üzemét, őt meg még azt hiszem, ki is telepítették.

A pacák meg valami olyasmit mondott, hogy mondjon rosszat róluk aki akar. De ő nem. Mert amikor a gettó kerítésén átugrott az első ruszki, tudták, hogy most már életben maradnak.

És ott játszik a játszótéren a két unokája - mutatta.

43. Quick
2015. 02. 04. 16:35

Nyírfa!

Nem fogod elhinni, de először embert írtam, aztán változtattam meg. Mert meg kellett! Ugyan is fent volt itt néhány napja egy poszt, amiben egyértelműen három pólusúvá osztották a világot. Nácik - komcsik - zsidók. Egy, a sztálinista háború rémségeit bemutató film kapcsán, egy neve nincs amerikai tudósra hivatkozva, akinek a súlya körülbelül akkora, mint a brit kutatóké. Mi szerint ő megállapította, hogy "Marx kezdte" - vagy is legelőször az ő tanaiban jelent meg a faji alapú népírtás. Ergó: náci, komcsi egy kutya.. s ebbe a két kategóriába a fanatikusokon kívül mindenki beletartozik! S ezzel még nem lett vége, erre jött Gordon posztja, amit egyébként abban a blogben jelzett is, hogy meg fogja írni! Ráerősítettek még egy, két hasonló témával, majd egy madártávlattal...
Csak nem uszítani akarnak? Ugye nem?
Kíváncsi lennék, hogy ezt Gordon mivel magyarázza!
..mert abban biztos vagyok, hogy a Magyarországon élő, alkotó, gondolkodó nagyformátumú magyar emberek, akik zsidó származásúak messzemenően elhatárolódnak ettől éppúgy, mint a szovjet hadsereg szerepének az ő szemszögükből való megítélésétől!
..valamint bármiféle megkülönböztéstől, kirekesztéstől is!

44. Nyírfa2
2015. 02. 04. 16:56

Kedves 'Aszter, nekem nincs ellenemre az Ön leleplező, oknyomozó stílusa, az a mód, ahogyan vadászkopóként űzi-hajtja az emberiség önsorsrontó attitűdjeit.
De óvom attól, hogy magával ragadja a vélt-valós ellenségkeresés lendülete.

Itt van ez a kicsiny közösség - egyszerűen riasztó , ahogyan átitatja a durvaság.
Élhetőbb társadalmat kialakítani ennyi indulattal - képtelenség.

45. Nyírfa2
2015. 02. 04. 16:59

43. Quick

Akkor legalább Te ne zsidózz, Quick.

46. Nyírfa2
2015. 02. 04. 17:01

44. +

Hogy mitől válik élhetővé egy társadalom, azt nem fejtettem ki, nem hiszem, hogy szükséges lenne.

47. Quick
2015. 02. 04. 17:30

Nyírfa!

Ebben igazad van! Egyébként soha nem szoktam, nem hiszem, hogy valaha laírtam volna még csak ehhez hasonlót is!
Azt hiszem az élhető társadalomról is egyezik a véleményünk, de van egy határ amit álszentségből azért még sem kell eltűrnünk! Ez a jelenség most az volt! Sajnálatos, hogy ebben a közösségben megtörténhetett!

48. kormos
2015. 02. 04. 18:40

@35. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 15:42

Figyelemmel követtem mindkét posztot, és a kibontakozó vitát, de óvakodtam belefolyni.
Megtanultam már, hogy bizonyos témák vitatása normálisan egyszerűen nem megy.

A " Священная война" beilesztése azonban telitalálat.
Ismertem ezt koncertet, És a nyitó dalnál a közönség reagálása önmagáért beszél.
Aki nem képes megérteni, hogy az a korszak milyen mélyen beégett az emberek tudatába, hogy milyen büszkék arra a győzelemre, hogy milyen mélyen gyászolják ma is áldozataikat, az semmit nem ért.
Nem egyedül győztek, ez tény (Bár valószínűleg úgy is ment volna, csak még több áldozattal, sokkal nehezebben) De hogy a legnagyobb áldozatot ők hozták., az egyszerűen nem vitatható.
És itt tévednek ma is nagyon sokan az orosz emberek megítélésében.
Nagyon szeretik a hazájukat, és minden áldozatra képesek érte.
Ezt felejtette el Napóleontól Hitleren át a mai USÁ-ig mndenki.
És igen: Sztálin sok bűnt követett el. De ez nem teheti meg nem történtté az a tényt, hogy végül is az általa vezetett ország és hadsereg döntő mértékben vette ki részét a fasizmus megsemmisítéséből.
Sokan tartoznak (tartoznának) hálával ezért.

49. grincs
2015. 02. 04. 18:45

37. csaszi (látogató)
Nincs érettségije!

50. Gordon.
2015. 02. 04. 18:59

Kedves Kormos, nehogy már Zorro csapdájába essen! Itt NEM az orosz emberekről volt szó!! Őket Sztalin rendszere is irtotta, milliószám. Nem is a honvédő háborúról, ez külön ki lett hangsúlyozva! Senki sem kissebbíti a SZU szerepét a nácik leverésében. De könyörgöm, NEM erről szólt a fáma és nem is az orosz emberekről! Sem a háborús szereplésről a megtámadásuktól (előtte nem volt direkt dicső a szerep), sem a szovjet katonákról vagy orosz emberekről nem esett elítélő szó, miért is esne. A sztalini rendszer kegyetlenségéről és emberiség ellenes bűneiről volt szó. Hogyhogy ezt nem lehet megérteni, vagy erre reagálni? Miért kell másról beszélni, vagy a 20 millió ártatlan áldozatról szólva "az igaz, de ugyanakkor...) álláspontra helyzkedni?
Hagyjuk már az elesett szovjet katonák, orosz emberek elleni sosemvolt ellenérzést, abszolút nem erről van szó, ez terelés olyan érvek alapján, amik soha el nem hangzott vagy gondolt dolgokat "cáfolnak", mintha lenne mit cáfolni. Az orosz emberrel semmi baj, büszkék lehetnek a hazájuk védelmében hozott áldozatra. De ettől Sztalin rendszere vértől volt iszamos, a saját polgárai vérétól. Erről volt szó a postomban! És ezt védeni, mentegetni, meglerülni NEM LEHET!
De most már tényleg ez volt itt az utolsó szereplésem.

51. kormos (látogató)
2015. 02. 04. 19:22

@50. Gordon.
2015. 02. 04. 18:59

Nem esem én semmiféle csapdába.
Elég idős, elég tapasztalt vagyok (hitem szerint), hogy képes legyek önálló véleményt alkotni.
Viszont talán nem elhanyagolható mértékben foglalkoztam történelemmel középiskolás korom óta. A második világháború történetét is viszonylag jól ismerem, Molotv-Ribbentrop paktumostul, Wannensee-i konferenciástul, Endlösungostul, gettólázadásostul, Auswitzostul, stb. stb.
Csak hát az a bajom, hogy a a M-R paktum előzményei mintha hiányoznának. Pedig a történet nem azzal kezdődött.
Így hát a sok részigazság mellett látok ebben az írásban egy csomó szubjektív állítást is.
De nem akarok én ebbe az adok-kapokba beszállni.
Nem is fogok.
Azért köszönöm a figyelmet.

Emiatt aztán sok, a posztban megfogal

52. kormos
2015. 02. 04. 19:24

Az utolsó mondattöredék véletlenül benne maradt

53. csaszi (látogató)
2015. 02. 04. 19:44

#39 Zorro

Ne is mondja!

Inkabb menjen ki megegyszer es nezzen jobban korol, ha kerhetem

54. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 04. 21:21

Úgy néz ki nagyon messziről kell jönni / nem meszire elmenni/ ahhoz, hogy az ember hideg fejjel láthassa a dolgokat. Már reggel is írtam, hgy Gordon blogbejegyzésében Jedwabne volt az egyetlen rész, amely felkeltette az érdeklődésemet, mert mint későn eszmélő csak mintegy tíz éve tudok minderről és az aljas kegyetlenség ilyen formája azóta is megdöbbent, mivel nem politikailag szervezett akcióról volt , hanem emberek közössége tette mindezt, miközben velük mások ugyanezt tették, vagy tehették volna.
Minden más kérdésben a legjobb vezérelv a józan ész és bár minket marxistákat szoktak leginkább dogmatikusnak nevezni és gúnyolva kinevetni, azt hiszem mégis arra a következtetésre kell jutnom, hogy a modern Marxizmus az egyetlen, amely minden fárasztó dogma helyett egyértelműen tudja látni a dolgokat.
Össze is foglalnám néhány pontban:
1.Stalin kegyetlen rendszere képviselhetetlen és nem megmagyarázható/én gyűlölöm/
2.A Sovjetunio ettől függetlenül az eddigi legprogresszívabb kísérlet volt a világ jobbá
tételére, soha nem lenne ilyen a mai kapitalizmus anélkül, hogy lett volna működőképes
alternatívája
3.Stalin ellenére az oroszok, a Szovjetunio minden népe olyan mérhetetlen áldozatot hozott a
fasiszmus elleni harcban, ami semmi mással nem hasonlítható össze. Enélkül, ha a fasizmus
az ottani munkaerő és természeti kincsek birtokába jut , talán ma is a harmadik birodalomban
élnénk, már akit erre érdemesnek tartanának.
4. Amennyiben a Szovjetunio nincs , akkor a nácikat semmi
sem akadályozta volna abban, hogy az utolsó zsidó embert is kiirtsák. Ez tény.
5. A fasizmust a Marxizmussal vagy a Szovjetunioval összehasonlítani és egy szintre tenni,
nem más, mint egy szándékos rosszindulatú megtévesztés. Röviden és szépen leírva:
hülyeség.
6. Stalint mentegetni sem lehetséges. Csak rontást hozott a Marxizmus megítélésére. Lehetett
volna másképp is, csak a valós allenségek ellen harcolva, de egy rossz ember volt, egy
bűnös, akit soha semmi nem ment fel a bűnei alól.
7. Kádár a 20. sz.legnagyobb magyar államférfia volt, az egyetlen, aki ezt a cimet kiérdemelte.

8. Minden antiszemita megnyilvánulás egy idiotizmus, minden olyan bűnt, amit a zsidók ellen azért követnek el, mert zsidók, el kell ítélni. Bár ebben a cikkben példaként szerepel három hivatkozás, azt hiszem ezeket még ezen a szinten sem szerencsés emlegetni, ne emlékeztessünk a hülyeségekre sem, mert a kontextus ilyen esetekben soha nem jó.
9A zsidók pedig fejezzék be, hogy állandóan az ebbéli mivoltukra hivatkoznak, mert akkor ne
csodálkozzanak azon, hogy mások is állandóan ezt teszik és megint lehet vitatkozni az örökkévalóságig a semmin. Ki érdekel, hogy én milyen nemzetiségű vagyok ? max a feleségemet, aki egészen mát, mégsem ezzel fárasztjuk egymást nap mint nap, hanem értelmes dolgokkal.

Na.....ennyi...:-)

55. Quick
2015. 02. 04. 21:34

Cuba!

Szívemből szóltál, s minden szavad helyén van!

56. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 04. 21:53

55.Quick,
köszi, mi nagyon sok mindenben egyetérünk, aminek nagyon örülök..:-)

57. Nyírfa2
2015. 02. 04. 22:22

47. Quick

Vettem.

58. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 22:36

Kedves Nyírfa!

Javaslom, olvassa el Gordon cikkét és a kommenteket.

Abból jól látható, ki milyen érveket mond és milyen jelzőket használ.

59. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 22:43

Kedves Kormos!

Nem lepődnék meg, ha egyszer kiderülne, a rendező szándékosan hirdette meg, hogy valami más lesz az első dal, hogy felvehesse ezt a reakciót.

60. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 22:49

53. csaszi (látogató)
2015. 02. 04. 19:44

Egyszerűbb, ha küld majd egy anzixot, melyik karámban lesz kiállítva.

Nekem minden ökör annyira egyforma.

És a szemmértékem se a régi.

61. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 04. 23:26

Kedves Cuba Libre!

Könnyű azt mondani, hogy elítéli a sztálinizmust. Azonban Sztálinról és a sztálinizmusról valójában nem tudunk semmit.

Valójában azt láthatjuk, hogy vannak és voltak az elvtelen védelmezői, és vannak és voltak az elvtelen ellenfelei.

Kérdés, hogy ha Sztálin vitathatatlanul gonosztevő volt, akkor miért szorul a sztálin-ellenesség számtalan ponton jól észrevehetően a történelem meghamisítására.

Például hogy Sztálin a német támadást követően egy hétig részegen fetrengett a dácsájában.

Vagy hogy Sztálin a diktátor-rokonlelket látta Hitlerben és azt a tervet szövögette, hogy majd milyen szépen uralkodnak majd együtt Európán.

Hogy antiszemita volt. Holott a veje és a magaválasztotta munkatársai között is sok zsidó volt. Például a személyi titkára is.

Vagy hogy Katynban és környékén a lengyel antikommunista elithez tartozó hivatásos katonatiszteket tartottak fogva. Holott nem így van. A többségük önkéntes és tartalékos volt. Baloldaliak, esetleg még kommunista érzelműek is lehettek közöttük.

Mert ha Sztálin az volt, amit állítanak, akkor elég felsorolni a tényeket, és aztán kész. Nem szorul senki történelemhamisításra. A tények önmagukért beszélnek ugye.

Könnyű elitélni valakit, akinek a választási lehetőségei aközött van, hogy virágot vigyen a mamájának vagy előtte menjen moziba is.

Olyat, akinek a választási lehetőségei aközött volt, hogy melyik döntést hozza meg azok közül, aminek mindegyike milliók életébe kerülhet vagy kerül biztosan.

Az a döntése is, hogyha öngyilkosságba menekülne a döntés elől, mert akkor a legtöbb áldozatot az ezt követő káosz fogja talán hozni.

62. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 05. 0:04

61.

Kedves ZorróAszter !

Könnyű lenne minderre válaszolni, ha ott lettem volna és látom és értem De nem voltam ott, csak egy egyszerű ember vagyok és sok másra nem tudok hagyatkozni, mint amit filmdokumentumokon -ha azok -lát és hall az ember, amit olvas. Mivel a későbbiek sem tagadták, talán igaz, amit Khruschew mondott az ismert beszédében, talán igaz az, amit számtalan kortársa és számtalan ember mondott, aki az ő idejében ott élt. Talán hihető az is, ahogyan a későbbi kommunista vezetők is elfordultak a módszereitől és gyakorlatilag megtagadták a , talán az is sokat elmond, hogy ki mindenkit gyilkoltak meg akkoriban a Szovjetunioban, hogy még Mao is félt tőle, mint a tűztől De én nem voltam ott, mindent csak másod- vagy harmadkézből tudok.Sőt abban a korban de még utána sem a világon sem voltam, így minden előttem volt. Ha nem igaz az egész, akkor engem megtévesztettek, de ezt csak akkor fogom gondolni meggyőződéssel, ha ezt valaki minden kétséget kizáróan bebizonyítja, Addig nálam Stalin egyetlen jó pontot sem kap.
Mindegy, kiket gyilkoltak meg Katynban, az a baj, hogy megyilkolták őket. Minek ? Miért? Mi mentené fel a gyilkosokat ? Semmi.
Hogy ő rokonlelket látott-e Hitlerben vagy egy hétig részeg volt-e, az nem releváns, az a lényeg, ami történt. Becsületes kommunista - ha mindez megtörtént -nem tesz ilyen dolgokat. Én nem tennék, az biztos.
De ahogy írtam is, ez számomra nem teszi kisebbé a Szovjetuniot, a Marxizmust, a felvilágosodást, a Vörös Zászló tiszteletét, mert az egy más kérdés.
Én nem Stalinra nézek fel, hanem Fidelre és Che-re, akkor is, ha majd a véres szájú idióták kiássák őket egyszer a sírjukból és részeg mámorban a tengerbe szórják a poraikat.

S mégegyszer: nem tartom helyesnek a három példát, amelyeket a cikkében említ, bármit is kellene alátámasztaniuk. Gordon tévedéseit anélkül is lehetett volna cáfolni, mert ez volt az Ön szándéka. Ez felesleges és teljesen kontraproduktív elem, éppen arra jó, hogy felcsillanjon a szeme annak, aki amúgy is fogékony az antiszemitizmusra. Szerintem ez hiba volt, annak ellenére, hogy több dologban valóban nagyon egyetértek Önnel. Nem is csak hiba, nagyon komoly tévedés.

A fordított részét is megírtam, azt is így gondolom. Tisztelek minden nemzetet, minden egészséges nemzeti büszkeséget, de nem értem, hogy lehet ez állandóan téma, mi köze a modernitáshoz, miért ilyen szemüvegen kell látni mindent. Mi otthon sem szoktunk beszélni arról, ki milyen nemzetiségú, pláne nem így, pedig mindennap olyan gyönyörű egzotikus arcvonásokban gyönyörködhetem, amelyekért bárki irigyelhetne..:-)

63. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 05. 9:25

Kedves Cuba Libre!

Nem válaszolt a kérdésemre, hogy ha Sztálin annyira nyilvánvalóan feketeseggű, akkor mi szükség van számtalan kis színes hazugsággal is feldíszíteni, mint egy karácsonyfát?

De nem akarom erőltetni. Ha nem akar, nem válaszol.

De a technika egyébként ugyanez Castroval, Guevarával vagy akár Kubával kapcsolatosan is.

Függetlenül attól, hogy mit gondolok Sztálinról, az semmiképpen sem bíztató, hogy a hazugságok nem magukban állnak, hanem a torz világszemlélet, babonák, törénelemhamisítások egész összefüggő szövetet alkotnak.

Enélkül az emberiség nem tévelyegne évezredek óta szakadékról szakadékra.

Csakhogy az a baj, hogy az emberek túlnyomó többsége a munkájával akar foglalkozni és a családjával törődni, és engedi hogy gátlástalan hülyék nőjenek fölébe.

Ezek nélkül a szakadékokkal tarkított cikk-cakkok nélkül az emberiség már rég az ötödik évezredben járhatna.

A bevezető kis szösszeneteket egyáltalán nem bántam meg. A zsidók egy része tényleg azt hiszi, hogy a Jóisten minden zsidót elvből eleresztett ésszel, és bármit mond vagy tesz az elvből úgy helyes. Sőt egyedül helyes. Holott ugye mint az idézett mondás is sugallja, nem minden zsidó Mózes vagy Marx vagy Einstein.

Bár a mondás nyilván mint minden közmondás sarkít: hát persze hogy vannak átmenetek a segghülye és a világra szóló zseni között.

De a dolognak tétje is van. Mert miközben néhány idióta totális szélmalomkeresztesháborút indít egy negyed százada eltűnt rendszer és egy 60 éve halott politikus ellen, mindeközben a Nácipárt a második legerősebb párt Magyarországon.

És kell hozzá némi agyalágyultság, hogy ez elkerülje bárki figyelmét.

64. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 05. 10:32

63.

Kedves ZorróAszter !

Most írhatnám, hogy azért, mert nem vagyok karácsonyfa szakértő, de írhatnám azt is, hogy Ön sem volt jelen sehol, így az Ön összes információja is másodkézből származik, s ha ez így van, az ember kénytelen elgondolkodni azon, amit lát, hall, összerakni belőle azt, amit végül is a legvalószínűbbnek tart.
Feltesz nekem egy eléggé fura kérdést részben spekulatív, részben bizonyos valóságalappal bíró ügyekben, majd választ vár tőlem talán olyan mondatkezdéssel, hogy .."Azért, mert....".
Ezt Ön sem gondolhatja komolyan, vagy legalábbis csak annyira, mint azt a kijelentését, hogy a Stalinismusról nem tudunk semmit. Ha ezt elfogadom, akkor az egész világról sem tudunk semmit és belenyugodhatunk abba, hogy minden spekuláción alapszik.
Ez utóbbi még igaz is lehet, de akkor végképp nem tudom, miképpen lehetne a spekulációt más spekulációkkal bizonyítani vagy cáfolni, egyiket a másikból levezetni.

Ha Stalinról nem tudunk semmit, akkor Hitlerről sem tudunk semmit . De ha beszélünk még élő emberekkel abból a korból, vagy beszéltünk velük 15-20 éve , akik még azt látták, ami körbevette őket akkor, azt kezelhetjük szemtanui elbeszélésnek, bármelyik oldalon éltek is. S kezelhetjük úgy is, hogy az ő korukban is olyan bizonyossággal terjedtek nézetek, mint ma -vagyis vagy igazak voltak, vagy sem -- és ezen megint spekulálhatunk és gondolkodhatunk.

De akkor még mindig nem tudjuk, hogy ki talált ki kiről mit és miért és csak azt gondoljuk valódinak, ami nekünk vaamiért annak tűnik.

Persze akkor csak a nagyon józan kérdések maradnak, hogy akkor Rákosi létezett-e, vagy csak kitaláció volt. Ha létezett, létezhetett-e Stalin. Ha Stalin létezett, akkor az ehhez kapcsolódó legendárium létezhetett-e, ha már a létező /vagy nem létező ? / Rákosi a mester legjobb tanítvánának nevezte magát.

Én a spekulációimban a legutolsó,még valószínűnek tűnő pontból tartom érdemesnek a kiindulást és a visszavezetést, ezért gondolom, amit gondolok.

De még egyszer:...sehol nem voltam ott, lehet, hogy mindannyian át vagyunk verve, bármit is gondolunk, és az égvilágon semmi sem úgy volt, ahogy gondoljuk, sőt lehet, hogy nem is volt.

65. nincs
2015. 02. 05. 11:36

64. Cuba,
ezen karácsonyfás izén jót nevettem, a válaszod alapján, minek is kellene nekem komolyan venni a ti szövegeiteket...
Ha nem vagy karácsonyfa szakértő, akkor miért díszíted Kádár seggét?
Mivel én sem voltam ott, nem tudom, hogy tényleg lezajlott-e a következő eset, aminek a lényegét hoztam ide:
Jacques De Larosier, Nemzetközi Valutaalap vezérigazgatója közölte 1981-ben Kádár Jánossal, hogy sikeresen adósságcsapdába csalták Magyarországot. és a szocializmus és a szovjetfüggés színpadi díszletei mögött, Kádár a továbbiakban lesz szíves az ő Washingtonból utaztatott seggét nyalni. Erre Kádár azt válaszolta, garantálja, hogy nagyon elégedett lesz majd vele.
Nagyon jó példa ez az utolsó hozzászólásod, hogy mennyire kell komolyan vennem, azt a csalódásod okaként felhozott példákat, amiket a Fideszre mondtál.
Már korábban is gondoltam, ha annyira ismered a korrupciós ténykedésüket, akkor miért követsz el olyan árulást a nép felé, hogy nem leplezed le őket törvényes keretek közt? Helyette beállsz az ócska, minden bizonyíték nélküli gyalázók sorába, mert a liberális szabadságban közszereplőket lehet rágalmazni, de azért mégis azt hangoztatja az ellenzék, hogy nincs demokrácia.
Egyébként sincs sok becsülete előttem azoknak, akik árulóvá válnak, mert legtöbbször kiderül, hogy személyes sértettség áll mögötte, és a jellemtelen alakok elárulják az embert.
Az ellenzék mostani szerepvállalása is pont ezt bizonyítja. Képtelenek elviselni, hogy kiestek a hatalomból. Pár ezres tűntetéssel akarják megdönteni a kormányt, azt vizionálva és kijelentve, hogy Mot érdekeit képviselik. Pedig elárulják a hazájukat, holmi súgásokkal idegeneket támogatva.

Zorró posztjáról szólva…
mindenki ismeri, milyen elszántsággal veti magát Zorró egy-egy bloggerre, mintegy pióca rátapad valakire és szívja a vérét. És mellé az a szörnyű, nincs elég tudása ahhoz, hogy mindenkivel érdemben tudna vitatkozni. Hiszen egy-egy szakterületen képzett emberekkel is úgy száll szembe, mintha ő univerzális tudással rendelkezne, tehát semmi alázat nincs benne.

66. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 05. 12:25

65Only,

Engem nyugodtan learulozhatsz, elmondhatsz bárminek, én nem fogok ilyet tenni.
Azt sem értem, miért baj az, ha az ember felismeri és elismeri a tévedését, mintha a hülyeség én a végsőkig kitart ?
Nekem nem meggyőződésem az, ami Gyurcsány és az sem, ami Orbán. Egy ideig úgy tűnt, hogy az egyik jobb, mint a másik, de ez nem igaz. Mondjam továbbra is, hogy jobb ? Ezt tanácsolod-e? Vagy csak addig voltak jók a hulyesegeim, amíg megegyeztek azzal, amit Te gondolsz ? Ha valaki mást gondol, az hülye ? Hiteltelen és hazug ?
Hat ez az, amiből én nem kerek, egyik oldalon sem , de a jövőben is azt fogom- az örök ügyem mellett - támogatni, amikor azt arra méltónak velem. Nem fogok rá engedélyt kérni .
Addig is nézd át egyszer a publikus ügyeket , mint Mészáros, Tiborcz, Rogán ...stb. Ha ez Neked így jó, akkor jó, nekem mindegy.
Ha pedig utolsó érvként azt írod, hogy tegyek feljelentést, az számomra csak azt jelenti, hogy meg ismerkednek kell azzal a világgal.Esetleg konzultál háznál Buda Gyulával vagy Kellerrelvagy azzal a bíróval, aki Szilvassyt felmentette.
Ónos, Zorro tapad.....? Nekem hova kellene lépnem, hogy ne ? Bár engem nem zavar, én alapból bír mindent, nekem minden nap egy ajándék a halálom után .....:-)Ezért nem idegeskedés mar semmin...és nem is felek. Egész szép élet ez is....:-)
szép napot Neked, és köszi, hogy azért mindig és mindenhol olvasod, amit írok! Azt a sok hülyeséget.....:-)

67. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 05. 13:38

Kedves Cuba Libre!

A történelemhamisításnak több rétege van. Az első réteg a mindenkinek szóló köznapi propaganda: az iskola, sajtó, hollywoodi filmek formájában.

Egy másik réteg a nagyon kevesek által olvasott monográfiák.

Egy hollywoodi film beültetheti a köztudatba, hogy Sztálin a német támadás hírére egy hétig részegen fetrenget. De ezt komoly forrásból nem fogja sehol sem megtalálni.

Helyette azt fogja találni, hogy Sztálin előre kisakkozott terv szerint hivatta a központi bizottsági tagokat, és elbeszélgetett velük. Feltehetően azt akarta kipuhatolni, hogy a KB ülésen nem tervezi-e valaki felvetni a leváltását, illetve ha felvetné, akkor ott hogyan alakulnának az erőviszonyok. És körülbelül egy hét alatt beszélt annyi KB taggal, hogy biztos volt benne, senki se akarja leváltani, de ha esetleg mégis, akkor nem szavaznák meg.

Nade ezt nem lehet a világ tudomására hozni, mert hogy van az, hogy egy diktátor a leváltását puhatolja?

Aztán ott van az a mindenki számára ismerős mechanizmus, hogy a vezető sosem dönt testületi meghatalmazás nélkül. Ezt a rendszert nem Sztálin alakította ki, de mesterien használta ki a felelősség áthárítására. A testületek manipulálását a saját embereinek a beültetésével és a tagok személyes befolyásolásával végezte.

De ezeknek nem maradt nyoma. Legfeljebb pár ember visszaemlékezéseiben.

És azt, hogy ez így történt, azt csak sejteni lehet.

De ha így történt, akkor ez így történik mondjuk a német CDU-ban és akár a brit konzervatív pártban is.

Ez pedig nem mehet a köztudatban.

Marad helyette az, hogy Sztálin részegen fetrengett, és mindig egyszemélyi döntéseket hozott.

Vagyis valóban az van, amit mondtam: a sztálinizmust valójában nem ismerjük és nem is akarjuk megismerni.

68. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 05. 13:42

Kedves Only!

Miért mondja ezt. Igazságtalan velem.

Például sosem szóltam bele az Ön szakmájába, Hogy hogyan kell szépen felmosni a folyosót vagy ablakot tisztítani.

Ezen a valutaalapos témán még egy picit csiszolnia kellene, hogy legalább egy picit hihetőbb legyen.

De ha rám hallgat, inkább marad a felmosórongynál.

69. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 05. 15:53

67.

kedves ZorróAszter !

Azt hiszem, mi remekül tudnánk cseverészni bármilyen témán hetekig és semmilyen zavart nem jelentene ebben, ha nagyrészt másról beszélnénk..:-)
Amit Ön az oktatásról, hollywoodrol, hírszolgáltatásról, regényekről stb. ír, az számomra is világos, hiszen az előző hozzászólásomban is ezen túlmutató jelenségeket kerestem támpontként.Csak jeleztem, hogy ha a totális történelemhamisítást elfogadjuk, akkor ezen logika szerint semmit sem tudunk. Az a lényeg, hogy magunknak milyen, még konkrétnak tekinthető kapaszkodókon keresztül rakjuk össze, amit gondolunk.
Ilyen kapaszkodónak neveztem Khruschew beszédét, a teljes kommunista mozgalom elhatárolódását a Stalinizmustól, a vitathatatlan személyi kultusztól és a munkatáborok világától, amely pl. ma Észak - Koreában működik még.
Stalin nem-ismeretének logikája szerint mondhatnánk azt, hogy ezek biztosan jól működnek, mert kevés panasz érkezik az érintettektől. Ettől eltekintve megint más az, ahogyan mindezt az Észak- Koreaiak megélik, amiről egyszer már szerencsésen volt alkalmunk vitatkozni, mert mi véletlenül ahhoz is nagyon értünk, mármint Koreához.
Tehát a logika szerint Észak-Korea sem igaz ugyanazon az alapon, ahogyan Stalin sem igaz, hiszen akkor Észak-Koreáról sem tudunk semmit.
Nem volt igaz az sem, amit Saddam atombombájáról írtak, most pedig mindannyian azt hisszük, hogy tudjuk, hogy nem volt igaz, mert ez kiderült.

Kiderült-e már annak az ellenkezője, amit Stalinról és a stalinizmusról tudunk ?

Ha azokból a nem vitatott tényekből indulunk ki, amelyet a7 1949-1956-os időszak felvillantott, ha elfogadjuk, hogy a szovjet Vörös Hadsereg és a párt minden szintű vezetésének nagyrészét a harmincas években ugyanúgy eltávolították /megölték/, mint a nemzetközi kommunista mozgalom számtalan képviselőjét és mindemellett képesek voltak megfesteni a "Füttyös kalauznő" c. képet, akkor erről a rendszerről én sok mindent el tudok képzelni.
Vagyis sok mindent abból, ami a Stalin korszakot leíró visszaemlékezésekben is olvasható.
Ezért gondolom azt Stalinról, amit leírtam.

70. Cuba Libre c.C.
2015. 02. 05. 16:05

..a hatvanhatos beírásomban olvasható számtalan helyesírási hibáért elnézést kérek, telefonról írtam és nem néztem át, mit javított ki magának a program......

71. relatív
2015. 02. 05. 16:28

Az emberek saját agyrémeinek rabjai, mint azt láthatóan a tények nem ismerete alapján 'határozottan' kialakítják magukban a tudatuk igaznak vélt valóságát, amit - többnyire a médiumokban terjedő galád emberek nagyon IS jellemzően tudatos délibábját jelenti, amit aztán történelemként adnak el - aztán körömszakadtáig védenek a tények bármilyen ismertetése ellenére IS.

Habitusuk szerint aztán a mások ' igazságát ' vagy csak nem fogadják el, vagy egyenesen a Sátán követőjének aposztrofálják, és a legkülönbözőbb vadságokkal illetik a 'személyét', nem pedig az állításaikat vitatják a tények felsorolásával. Ami persze nem elfogult vélemények médiumokban megjelent - nem igazolható - vélekedéseiket jelenti.

72. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 05. 16:49

Kedves Cuba Libre!

Nem teljesen. Mert mint talán épp Önnek említettem, a totális, mindenre kiterjedő manipuláció túl drága lenne, és hát költséghatékonyság is van a világon.

A mérték az emberiség túlnyomó többségének a hiszékenysége, az meg ugye tart a végtelenhez.

Tehát akinek van türelme négy-öt unalmas bazivastag, csak fanatikusok által olvasott monográfián végigrágni magát, az összerakhatja magának belőle azt az igazságot, ami viszont köszönőviszonyban sincs a közgondolkodásban élővel.

Azért nem egy, mert minden monográfia szerző van annyira rutinos, hogy mondjuk ne adjon ki a kezéből olyat, amivel megvádolhatják, hogy Sztálint mentegeti.

De aki ad magára, az ezekben a részletekben sem hazudik, csak kétfenekűen fogalmaz, viszont a másikból kiolvasható, hogy ezzel az elhomályosított részlettel kapcsolatban mi az igazság.

Szóval kell hozzá némi türelem.

Hruscsov beszéde inkább napipolitikai indíttatású és a végkövetkeztetése, hogy Sztálin egy diktátor volt, aki egyszemélyben döntött. És ők, a környezete is hibás picikét. Például hogy nem szálltak szembe vele. De hát féltek.

Bizonyos esetekben viszont jól látszik, milyen rqavasz volt Sztálin. Minden intézkedést gondosan lepapírozott.

A PB felveti, hogy ...
A PB által megbízott X elvtárs beterjeszti a KB-nak megvitatásra ...
A KB megvitatta, és úgy döntött, hogy .. és megbízza Y elvtársat, hogy ..
És akkor Y elvtárs a PB és a KB határozata alapján megbízza Jezsov elvtársat, hogy járjon el.

Szóval néhány nyilvánosságra került csekély jelentőségű ügyben látszik, hogy ezt az eljárást követték.

És jogos a feltételezésem, és másoknak is, hogy Sztálin a súlyosabb, kompromitáló dolgokat még precízebben lepapírpozta.

Csakhogy mondjuk ki merné azt mondani Hruscsovnak, hogy jó-jó, kedves Hruscsov elvtárs, de azért szeretnénk megnézni a tárgyra vonatkozó jegyzőkönyveket is.

73. pietnik
2015. 02. 05. 20:35

A sztalini rezsim egy percig nem maradt volna fenn,ha nem jár el olyan kegyetlenséggel,mint amivel eljárt!! Ugye a tizennégy agresszív állam intervenciójával,és a belső ellenséggel szemben nem volt más alternatíva,mint a terror!Ugye,az nem baj,hogy a tőke milyen kegyetlenséggel számolt le a terjeszkedésének ellenállókkal szemben,és milyen kegyetlenséggel torolt meg minden lázadást,és még ma is milyen kegyetlenséggel jár el a hódításaának ellenállókkal szemben!!
És az is kimaradt minden elemzésből,hogy a sztalinizmus nyomán nehezen felvirágzó szocialista országok lakóit milyen nyomorba volt képes dönteni minden érzelem nélkül!!
Persze gordonoktól,onlyktól és sok másoktól nem lehet elvárni,hogy esetleg más aspektusból nézzék a dolgokat!
A mindig a szocializmus bűneihez visszakanyarodó,hazaáruló rendszerváltó,népnyomorgató elit ezzel fedezi azt a mérhetetlen bűnt,amit a szocializmus elárulásával ezen országok dolgozóival szemben elkövettek!!

74. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 05. 21:08

Kedves Pietnik!

Azért ez nem olyan egyszerű. Mert például egy német bevándorlót letartóztattak azért, mert textil tervezőként horogkeresztes mintát tervezett.

Ha ma megnézzük a mintát, akkor látszik, hogy ez belemagyarázás. Ebben biztosan nem volt bűnös.

De ki a felelős azért, hogy elitélték, és a gulágon meghalt?

75. pietnik
2015. 02. 05. 22:38

Ez,kedves Zorró,nem ilyen egyszerű!Akkor,mikor valamit szigorúan vesznek egy ,mondjuk ki nyugodtan,terrorisztikus hatalomgyakorlásban ,függetlenül attól,hogy az milyen cél érdekében kerül gyakorlásra,akkor óhatatlanul megjelenik e hatalomgyakorlás mellett az egyéni érdek is,és az nem mindig esik egybe a tisztességgel!
Tudok olyan esetről,amikor a 49 után a magyar átnevelő-internáló táborok beindultak,annak érdekében,hogy az addig passzív ellenállást tanúsító reakciós elemek ne aktivizálódhassanak,akkor nagyon sok olyan került táborba,akinek csupán az volt a bűne,hogy valaki igényt tartott a lakására!
Az Úristen nem tudja kibogozni,hogy kit,miért vádolnak meg,ha nagyban megy a dolog,és talán nem is volt kiváncsi rá senki!
Csak az,ami akkor szükséges volt,azt ma az akkori rendszer ellenségei,vagy azok mai imitátorai szivesen használják ki arra,hogy szemétségüket leplezendő,tele torokkal szajkózzák azokat a hibákat,és valós történeteket!
Gordon sem a nácik kegyetlenségeiről ír,hanem Katynról,és Hmmm sem a náci koncentrációs táborokról zengedezik,hanem legújabb posztjában a sSzU koncentrációs táborairól ír!Na,meg "szegény" Szolzsenyicint mutogatják a Gulágon!
Ne higyjünk nekik,most az az érdekük,hogy ezt csinálják!Hogy aztán szolgalelküségből,az árulásuk leplezéseként,vagy gonoszságból?!Nem mindegy?!
Az a tapasztalatom,hogy minél mélyebbre süllyedünk ebbe a mai hazai,és eu-sNATO-s,és cionista mocsokba,annál hangosabban,és gyakrabban mocskolják azt a rendszert,amelyben olyan jól megéltek,és olyan szelíden meghúzták magukat(miközben lehet,hogy nagyban árulták azt,jó ellenállóhoz méltóan!)

76. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 06. 2:47

Kedves Pietnik!

Egy baloldali gondolkodású embernek nem lehet közömbös, hogy ha ártatlanok tömegét hurcolják meg, börtönzik be, okozzák a halálát a börtönben, gulágon vagy kifejezetten halálra itélik és kivégzik.

Akkor sem, ha ezek esetleg a rendszerrel szemben álltak. De rengetegen még azt sem.
És ezen nem változtat a megelőző közeli idők rémségei. Legfeljebb némi magyarézat az akkoriak közömbösségére és fásult kegyetlenségére.

Nekem csak az nem tetszik ezzel kapcsolatosan, amikor a népirtók, gyarmatosítók, rabszolgakereskedők, rabszolgatartók és ivadékaik a hófehér jellemek felsőségével teszik szóvá ezt. Miközben élvezik az ilyen módon rabolt vagyon áldásait.

"eu-sNATO-s,és cionista mocsok"
Kérem, ne mondjon ilyeneket, mert kételkedni kezdek az Ön baloldaliságában.

Gordon kivétel. Talán ha kiereszti a gőzt a fülén mint egy teáskanna, elgondolkodik azon, amit mondtam. Mert most kissé fel lett paprikázva.

De lehet hogy lehiggad, és elgondolkodik rajta, hogy biztosan ő-e az alkalmas ember arra hogy a Szovjetuniót vagy a szovjet katonákat köpködje.

Ha meg rájönne, akkor spongya rá.

77. Gordon.
2015. 02. 06. 6:46

No de ZorroAszter kedves, Ön itt nyílt színen, szemérmetlenül köpködi a szovjet katonák sírját, amikor ártatlan tömegeinek meghurcolásáról, bebörtönzésérül és kivégzéséről beszél. És legyen szíves, ezzel ne relativizálja a nácik bűneit és ne mosdasson nácikat!
Ejnye, ezt nem gondoltam volna!

78. Gordon.
2015. 02. 06. 7:03

No de ZorroAszter kedves, Ön itt nyílt színen, szemérmetlenül köpködi a szovjet katonák sírját, amikor ártatlanok tömegeinek meghurcolásáról, bebörtönzéséről és kivégzéséről beszé!! És legyen szíves, ezzel ne relativizálja a nácik bűneit és ne mosdasson nácikat!
Ejnye, ezt nem gondoltam volna Önről!

PS. De félre a léha, ám jogos megjegyzésekkel, érzékelem, hogy kezd visszatalálni a kijózanodás ösvényére, amit pozitívnak találok.

79. pietnik
2015. 02. 06. 7:40

76-ra!
Amit ebben a hsz-ben ír,azzal teljes mértékig egyetértek!Nem indulatból írtam,hanem azért,hogy végre mindenki tisztában legyen azzal,hogy a tiszta szándékok(szocializmus építése,népjólét) hogyan torzulnak el a külső és belső nyomás hatására,amihez nagyban hozzájárul a politikai helyzetben lévő személyi torzulása is!
Nem beszélve arról a szándékos torzításról,amivel az atlantisták megspékelik ezt,mentve saját,sokkal rosszabb cselekedeteiket!
Visszanyúlni ,és utólag csámcsogni a száz évvel ezelőtti dolgokon,ráadásul ezzel igazolni a Nyugat cselekedeteit,hát az kissé átlátszó dolog!A SzU korábbi cselekedeteivel igazolni az ukrajnai polgárháború szítását,éspártolnia fasiszta ukrán vezetést?!
Szidni Rákosit,mert azt mondta,hogy a nemzetközi helyzet fokozódik?!Közben 56-ig több,mint 250 ,rendszerellenes összeesküvést lepleztek le,amiből kimaradt az 56-t gerjesztők összeesküvése?!
Vagy a recski tábor valamikori léte igazolja Orbán,és a rendszerváltók ország-tönkretevő regnálását?!
Ez a borzasztó pl.,hogy a Kádár-rendszer egy élhető helyzetbe hozta az országot,és ma,amikor a rendszerváltó böszmék,és csatlósaik szerte-szét lopták az országot a Nyugat hathatós segedelmével,akkor minden olyan meg nem oldott probléma kínos tálalásra kerül ,amelyet a most regnálók sem tudtak megoldani,sőt ,teljesen lerongyolták az országot!
Szidják Kádárt,miközben Horthy halálának 58(?!) évfordulójára szentmisét tartanak!!
(persze,ha hálaadó mise,akkor nem szóltam semmit,de hát nem az!!)
És ebbe a nagy eszmei zürzavarban az a borzasztó,hogy értelmiségiek,akik java része a szocializmusban szerezte a diplomáját,és alapozta meg viszonylag gondtalan életét,azok hazudoznak össze-vissza(nem ám!nagyon is céltudatosan!!)és állank be olyan eszmék mögé,
amelyek mögé épelméjű,és tisztességes ember nem áll be!!

80. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 06. 8:16

Kedves Gordon!

No és kispekulálta már, hogyan visszakozzon abból az állításából, miszerint a szövegben eredetileg zsidó sírok szerepeltek és csak később lett átírva szovjet sírokra?

A nagy veszély elmúlt. A bejegyzés már kifutott a címlapról. Az olvtársak emlékezete meg talán elhomályosodott azóta.

Úgyhogy nagyobb siker reményében blöffölhet egy jó nagyot.

81. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 06. 8:30

Kedves Pietnik!

Én is végtelenül röhejesnek tartom, hogy a liberálisok még mindig a negyed százada megszűnt Szovjetunió maszatolásával vannak elfoglalva, miközben a Nácipárt a második legnagyobb párt és tovább növekszik.

Kicsit arra emlékeztet, mint amikor a baloldaliak még akkor is egymással voltak elfoglalva, hogy ki a vörös fasiszta és ki a szociálfasiszta, amikor már teherautón vitték őket az Oranienburgi lágerba az SA legények.

Nagy vicc lenne ráismételni Magyarországon.

A következő látogatáson meg már Vona Gabit bámulni Orbán helyén Angela mellett ahogy beolvas neki hogy Kedves Gabi! Nem szép dolog üdülőtáborba vinni az embereket akaratuk ellenére amikor nem is reumások.

82. pietnik
2015. 02. 06. 10:29

81-re!
OK! Értjük egymást!

83. pietnik
2015. 02. 06. 11:16

81-re!
Sajna,a blődségek csak egyre fokozódnak,és fokozzák is egymást!Azt hiszem,hogy ez aligha véletlen ugyanabból az aspektusból,mint amit már itt kitárgyaltunk!Ezernyi szösszenet van,amelyre oda kellene figyelni,de sajnos nem figyelünk oda!Pedig legtöbbször ezeket a paradigmákat éppen azok gerjesztik,akik felelősek a szocializmus elárulásáért, a gazdasági,és ideológiai ellaposodásáért,és a mai állapotokért.Csak egy példa!
Váltig kárhoztatják Kádárt azért,mert állítólag eladósította az országot!!Holott Kádár erről úgy nyilatkozott,hogy kár a nagy lelkesedésért,mert most ugyan olcsó petro-dollár hiteleket kínál a Nyugat,de nem akarok eladósodni azok felé,akik minden rezdülésükkel a bukásunkat kívánják!Nem hallgattak rá!,És ugyan ,kik nem hallgattak rá?!Valószínüleg azok,akik ma annyi átkor szórnak rá!Hiszen minden "reform-kommunista"" nyugati segélyekről,olcsó hitelekről álmodott,miközben a nyugat a mi áruinkat áron alul vette meg,és cserébe olyan árut kínált,amelyet nekünk többszörös áron adott el,mint amennyiért otthon árulta!!
Ugyanakkor,mikor Kádár ezt a kijelentést tette,akkor már ment nagyban az ország nyugati elnyelésének előkészítése,hogy minél simábban tudja a nyugat kígyója elnyelni az országot!!
Kádár az 1988.márc 23.-i MSZMP KB.ülésének jegyzőkönyve alapján (Moldova György:Kádár János 2. kötet 235 old.)Kifogásokat emelt a beözönlő külföldi tőke korlátlanságára,ellenőrizetlensége ellen,kifogásolva ,hogy sem a hazai első bankár-dinasztia,sem a korlátlan beáramló,és szabadjára emelt tőke nem tesz jót az országnak.
Pedig ő nem akar a tőkének adóparadicsomot biztosítani,hanem a külföldi tőkének is valami korlátokat kell szabni,de az adózott jövedelmét kiviheti az országból!De a mai magyar első bankárdinasztia rosszul mutatkozott be nála,és a működésük semmire sem garancia!!
Aggodalmai sorra beváltak,amit e jegyzőkönyvel együtt nem láttam lobogtatni a regnáló hatalmi elit tagjaitól!
Szóval ,a jogos kritikáknak is van határa,mégpedig a mögötte kukucskáló ordas hazugság,ferdítés okán!Kádár 88-ban már nem az MSZMP főtitkára ,csupán annak semmi hatáskörrel nem rendelkező elnöke!!Az orosz csodafegyver,a Gorbacsövű Puska állította félre,mert Kádár mögött kiegyezett a reform-kommunistákkal a leváltásáról azért,mert a rendszerváltás Kádár teljhatalmának ellenére nem lehetett volna végrehajtani!!

84. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 06. 13:10

Mondjuk ezzel kapcsolatosan érdemes megnézni a Fekete Jánossal készült utolsó interjút.

Egyébként nekünk elsősorban a Jimmy Carter féle FED kamatemelés tette be a kiskaput. De másoknak is. Mexikónak, Brazíliának, ...

Pedig nem is ellenünk vetették be, hanem az araboktól szipkázták vissza az olajfegyverrel kisajtolt milliárdokat.

Plusz kicsit felturbózták vele az amerikai gazdaságot. Tömegesen hullottak a gyengébb vállalatok.

85. Quick
2015. 02. 06. 16:22

Zorro, kérem!

Remélem megtalálom a youtube-on a Fekete interjút, komoly aktualitása van éppen most. Innen visszanézve beszédesebb lehet, mint valaha! Köszönöm, hogy felhívta rá a figyelmet!

86. ZorróAszter (szerkesztő)
2015. 02. 09. 10:03

Kedves Quick!

Ezen ne múljon:

www.youtube.com/watch?v=px3Um94FNnU

Azt hittem, ügyesebb tetszik lenni :o)

Írja meg véleményét, kérdéseit!

Ez egy mentés. A cikk jelenleg ITT kommenthető »»»»

(A kommentek ide némi késéssel kerülnek át onnan)

Címkefelhő

@hm belfold @hm kulfold @hm kult @hm tech 1919 1956 20111023 2012 12 21 24 óra 56 A hetedik pecsét A természetfilozófia matematikai alapjai Ádám és Éva Adolf Hitler Albert Einstein Aljanépek Alkotmány állatok Alma Álmos álom általános alvási bénultság alvási paralízis Amerikai Népszava Anders Anton Pavlovics Csehov apokríf árják Árpád Atlanti charta ÁVH ÁVÓ Az Élet Értelme Az ember aki túl keveset tudott Bacsó Péter baloldal baromarcú Bary József Bástya elvtárs Bástya elvtárs lánya Bayer Zsolt Bayer Zsolt Orgovány Biblia Bibó Bizánc Bornyi Sándor brainstorming Bristol buddhizmus büntetőeljárási törvény Casablanca cenzor cenzúra Chai Christine Lagarde Churchill Clark Ádám tér Clifton híd Csatáry László Csehov Csillag csuklyás hacker Csurka István De Sade Demokratikus Koalició díj DK Dörner György Durrington Elbert János elhárítás ellenforradalom elővigyázatossági megállapodás előzetes mentesség Eötvös Kollégium Etűdök gépzongorára evangélium évszakok fajelmélet Farkas Mihály Farkas Vladimír fasiszta fekete mise feuillant FIDESZ filozófia fizika Fodor András forradalom földönkívüli filozófusok Galambos Lajos Galaxis útikalauz stopposoknak Galileo Galilei Generalplan Ost genetikailag Gironde globalizáció Gólem Google Google Street View Gömbös Gyula gravitáció gumiló György Gyurcsány Ferenc Hádész Hádész háza hamis vád Hankiss Elemér Harunalrasid a NOLBLOG ESZE Határon túli magyarság Hazug cenzorok HCJD hitel Hmmmm Homérosz hónapok Horthy Miklós Hubble huszárvágás hülyék logikája Hűség színHáza idő IMF Ingmar Bergman irodalomtörténész Isaac Newton Isambard Kingdom Brunel István jakobinusok James Nasmyth Jane Birkin Jézus JOBBIK József Attila Kádár Káin és Ábel Káin gyermekei Kalászos Karancskeszi Katyn Kazár Birodalom Kazária kémbotrány kémkedés kémügy Képíró Sándor KériSzépen Kertész Ákos Kertész Mihály készenléti hitel kettős állampolgárság Kettős mérce KGB Koan kollégium kommunista kontraszelekció Kopácsi Sándor kormány Kövér László köztársasági elnök közgazdasági Köztársaság tér Kubatov Gábor Kun Béla Laborc Sándor Lator László Lázár János liberális liberálisok liberalizmus lincstörvény Ling doktor lipótmezei megnyitás lobogó lobogója logika Löw rabbi Lubjanka Lukács György Lukácsy Sándor Magyar magyar kártya Magyar Köztáraság zászlaja Magyar Köztársaság Magyar Nemzeti Szocialista Párt magyar zászló Magyarország magyarság Maja naptár Manci néni márki Matolcsi Matyica mazochizmus médiatörvény Mein Kampf Michael Curtiz Michelangelo Antonioni MIÉP Miniszterelnök mise MOSZAD mozi Mumus Munka Törvénykönyv Munka Törvénykönyve műfelháborodás műmagyar náci fajelmélet Nagy Imre Nagyítás Nagymama nagypolgárság Nauszikaa Negyedik Köztáraság Nemzeti Felszabadítási Front Nemzeti Hírközlési és Média Hatóság Nemzeti Valutaalap nemzetközi nagytőke Nemzetközi Valutaalap népbiztosok Newton niceai hitvallás niceai zsinat NKVD Nobel nyelvújítás nyelvújító Nyikita Mihalkov nyilas nyilasok Nyírő József nyugger Odüsszeia Odüsszeusz Orbán Orbán Viktor orvos orvos elvándorlás Pál apostol Palócföld Palócország Pap Ignác Parlament patkó Perry Mason Persona perspektíva Pesti srácok Péter Gábor Philosophiae Naturalis Principia Mathema Pi Pieter Bruegel Piros László plágium Platonov Quodlibet Rácz Kálmán Rákosi Rákosi Mátyás Raoul Wallenberg REM rémhír Rendőrség Roosevelt Schmitt Pál sci fi horror Semmelweis Egyetem Sibrik Miklós felüljáró Sigmund Freud Sikorski Soho Solymosi Eszter SS SS Great Britain Stonehenge Szabó Dezső szadizmus szakdolgozat Szálasi Ferenc Szamuely Tibor Szent Korona Szent Korona tan Szent Péter esernyője szeretet Szilvásy György Színről színre Szovjetunió Sztálin T4 program Tanácskormány Tanácsköztársaság Tanú tárgyalás Tarlós Tarlós István Tarski TASZ tél tengeri népek Tiszaeszlár tömegvonzás Trafó transzcendens Turán Turáni Átok Tükör által homályosan Új Munka Törvénykönyv Új Munka Törvénykönyve Új Színház unortodox untermensch übermensch ügyvéd űrtávcső vadászok a hóban Vátra védőügyvéd vérvád vérvád tagadók Veszprém Victor Laszlo Vietkong Vietnami Néphadsereg Viktor Viktor László vlágvége Vo Nguyen Giap Wass Albert Wenceslaus Hollar woodhenge Yankari zászló Zen Zentai Károly zéta Reticuli zuhanás zsidó népbiztosok