ZorróAszter
Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

Nolblog Saját blogom Segítség

Feltöltök

blogolok videót képet hangot

A FIDESZ által sikeresen „kiegyensúlyozott” (értsd: ellopott) sajtó megmaradt 5%-át kitevő úgynevezett balliberális sajtó zseniálisan vezette be a kamupárt fogalmát a köztudatba.

Elsősorban abban mutatkozik meg ez a zsenialitás, ahogyan sikerült egyszersmind azt is elérnie, hogy a baloldali választók elől rejtve maradjon, a tucatnyi kamupárt közül három immár éppen a szocialista párt szövetségese.



Valójában a maradék baloldali sajtó liberális és nem szocialista.

Ami bizonyos mértékig megtűr ugyan baloldali, szocialista véleményeket is, ám kínosan-gondosan kompenzálja a jobboldali vélemények megjelenítésével.

Ez tükröződik abban is, ahogy 1998 óta erőlteti a szocialista pártra, hogy választási együttműködés keretében a parlamentbe juttassa maga mellett a liberálisokat is. Akár óriási szavazatvesztés és folyamatosan apadó szavazóbázis árán is.



Ez a maradék liberális média erőltette az MSZP-re, hogy a választói azt akarják, lépjen együttműködésre a Gyurcsány, Bajnai és Fodor nevével fémjelzett formációkkal, kamupártokkal.

A dolog bejött. A Parlamentbe kerültek azok a bukott politikusok, akiknek enélkül a legparányibb esélye se lett volna erre.


Az MSZP ezt a játékot már sokadszor játszotta el. Amíg a szavazóbázisa tartott, addig arra játszottak, hogy a marhák majd a kisebbik rossz alapon úgyis rájuk szavaznak. Cseppet sem törődtek a manipulációktól megcsömörlött, otthon maradó, lemorzsolódó választóikkal.

A liberálisokkal való összefogásnak pedig az volt a pozitív hozadéka, hogy kormányra kerülésük esetén alibit igazolhattak vele, miért nem folytatnak valódi baloldali politikát a bérből és fizetésből élők érdekében.





A szocialista párt a hétvégén tanácskozásra ült össze a választási eredmények értékelésére.

Az előzetes sajtó és média nyilatkozatokból, hírekből semmi jó nem néz ki.

A legfontosabb úgy tűnik ismét csak a valódi okok elfedése lesz.

Elfedni az MSZP szavazói elől, hogy az MSZP olyan pártokkal kötött szövetséget, akik enélkül be sem kerülhetnének a parlamentbe, és legfeljebb arra lennének képesek, hogy összesen pár százalékkal csökkentsék az eredményét.

Elfedni hogy ezzel a manipulációval mit is vesztett az MSZP azon, hogy az MSZP-s választó nem ment el a társutas kamupárt jelöltjére szavazni.

És elfedni, hogy az MSZP a liberálisokkal való együttműködés, a bérből élők képviseletének az elhanyagolása miatt hány olyan baloldali szavazót vesztett, akik már el se mentek, el se mennek már szavazni.


A baloldali sajtó továbbra is igyekszik elterelni a figyelmet ezekről a kérdésekről. Szépen felmondatják a leckét a politológusokkal, hogy tényleg, milyen érdekes is lenne utána nézni hogy kik és miért maradtak otthon, aztán ebben is maradnak.


És hát a szocialista párt a továbbiakban egyedül indul az EP és az önkormányzati választásokon. Hát persze, miután Gyurcsány, Bajnai és Fodor már a Parlamentben vigyorog.

És hát persze. Kilógna a nagy szőrös lópata, ha még az egy szál nem jobbos EP képviselő is gyurcsányista, bajnaista lenne.


Megy a rossz duma tovább a lejtő pályáról meg az üzenetek eljuttatásáról, mintha mi sem történt volna.

És főleg arról nem eshet szó, hogy ez a játék már legfeljebb csak egyszer játszható el. A következő választás már arról szól majd, hogy az MSZP bejut-e egyáltalán a Parlamentbe.




A szocialista párt lemorzsolódott szavazóinak újbóli mozgósítása egyébként is iszonyúan nehéz lenne.

Ha az MSZP ne adj Isten valóban őszintén megváltozna, és végre őszintén elkezdené képviselni a dolgozó emberek érdekeit, sokáig, talán évekig már azt is csupán újabb taktikázásnak tekintené a többség.

Túl sokáig, évtizedekig taktikázott elvtelenül ahhoz az MSZP, hogy most gyorsan visszafordítsa a bizalomvesztést. Ezért nagy esély van arra, hogy még egy ilyen fordulat után is visszakozzanak a túl lassan jelentkező eredmények láttán, és megint ügyeskedésbe kezdjenek.

Sokakban van olyan illúzió, amit főleg azok táplálnak, akik ezt az öngyilkos politikát akarják még egy utolsó forduló erejéig folytatni, hogy nem is olyan nagy baj a szocialista párt akár teljes leépülése sem, mert majd utána biztos alakul egy „igazi” baloldali párt.


Ótvaros hazugság.


Ha a szocialista párt besüllyed a már rég meglévő balos mikropártok közé, akkor a baloldali szavazók zöme végképp otthon marad, véglegesen bizalmát vesztve minden baloldali megmozdulás iránt, a kisebbsége pedig szétszóródik a többi 1%-ért küszködő balos kispárt között, amiknek semmi reményük a parlamentbe jutásra.

A jelenség ismerős. A megszámlálhatatlan számú kisgazdaformáció sorsára jut amiből kitörés nincs.

Illetve ha jó pár év múltán esetleg lenne is, ám a következő fázisban a verseny már a Fidesz és a Nácipárt között folytatódik, amiben a megmaradt baloldali választók már arra kényszerülnek, hogy a FIDESZt támogassák, ha nem akarnak Nácimagyarországot.

Nagy reményre nincs hát okunk. De már csak párat kell aludnunk ahhoz, hogy megtudjuk, legalább a szavak szintjén elindultak-e a valódi baloldali, a dolgozók érdekeit képviselő párt építésének az irányában vagy folyik a kamuzás tovább.


2014. 04. 12.


További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

1
1 Jelentkezz be a szavazáshoz!

Hozzászólások

Eddig 30 komment érkezett

1. Funyi1 (látogató)
2014. 04. 13. 7:39

..., hát EZ VAN!
... , macerás ez a demokrácia, s tényleg sok a "kamupárt", mennyivel jobb volt az EGYpárt rendszer, ahol még az IGEN-NEM-el sem kellett bíbelődni, csak a SZAVAZÓlapot bedobni az úrnába ....
:)))

2. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 8:10

Igen. Sokkal megnyugtatóbb, hogy mi választhatjuk ki, melyik sáros-szutkos disznót szeretnénk. Közben persze a döntések valahol a hízlalda mögött születnek, de kit érdekel.

Vagy a Halásztanyán, amikor kiválaszthatom az akváriumból, melyik szép pontyot kérem, a szemem láttára ki is veszik és viszik a konyhába. És tíz perc múlva hozzák is a friss finom halászlevet.

Igen. Ez a szabadság. Mennyire más ez mint a komenista diktatúrában volt. Egész más érzés.

3. maxval bircaman HFQJBLWX
2014. 04. 13. 8:34

Szinte egész Kelet-Európában ugyanaz történt.

A volt komcsi állampártok útja a következő volt:
- betiltották őket (Oroszország, Románia),
- szoclib irányba mentek (szinte az összes többi ország).

A két kivétel Csehország és Szerbia. Csehországban a volt állampárt maradt komcsi, Szerbiában meg nacionalisták lettek.

Azaz szinte sehol sem lett a volt komcsi állampártból baloldali szocdem, szocialista.

4. maxval bircaman HFQJBLWX
2014. 04. 13. 8:35

"Illetve ha jó pár év múltán esetleg lenne is, ám a következő fázisban a verseny már a Fidesz és a Nácipárt között folytatódik, amiben a megmaradt baloldali választók már arra kényszerülnek, hogy a FIDESZt támogassák, ha nem akarnak Nácimagyarországot."

Lengyelországban hasonló van. Mindkét fő párt jobboldali.

5. lord
2014. 04. 13. 9:21

Nem a liberális MÉDIA, hanem KÜLHONI - vagy külhonban sokat tartózkodó - LIBERÁLIS SZEMÉLYEK erőltették rá a cocialistákra Gyurcsányt, meg Fodort.
Az egy más kérdés, hogy MIÉRT HAGYJA EZT a cocialista párt?
Mert következetlen, mert elv -, és cél nélküli!
Mert mindenben, teljességgel MEGTAGADTA A MÚLTJÁT!
És akinek múltja nincs, annak jövője sem lesz!
Konrád most is nyilatkozott" az Egyenes beszédben, hogy ki az alkalmas Bp. főpolgármesterének.
Marha sok köze van hozzá!
Németországban adjon tippeket, az ottani politikusoknak, ott, ahol él!

6. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 9:23

Kedves MaxVal!

Az, hogy a dolgozók érdekeit képviselő párt úgynevezett utódpárt vagy alapítását és politikusi gárdáját tekintve teljesen új párt, azt pont a potenciális szavazóbázist egyáltalán nem érdekli.

Csak, hogy igérik-e és betartják-e az igéretüket azzal kapcsolatosan, hogy a dolgozók érdekeit igekeznek képviselni.

Ezzel kapcsolatosan is volt bizonyos türelem. Elfogadták, hogy a rossz gazdasági helyzet, meg a koalíciós partner, meg a válság, meg a satöbbi. De az MSZP rondán visszaélt ezzel a türelemmel és bizalommal.

Annyira, hogy mára már az is elfelejtődött, hogy még így is többet adott, mint a FIDESZ valaha is.

7. lord
2014. 04. 13. 9:24

5. kiegészítése:
A kamu pártok arra jók, hogy figyelmeztessenek!
Azt a jelzést adják, hogy SEM A FIDESZ, SEM A SZOCI!
Mindkettőből elegük van.
Csak még nincsenek elegen!

8. lord
2014. 04. 13. 9:29

9. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 9:32

4. maxval bircaman HFJDFHCJ
2014. 04. 13. 8:35

Van a politikában egy furcsa, nem kutatott sőt titkolt kvantummechanikai elv. Ha egy párt létezik, de nem tölti be a feladatát, sőt tök hülye, mégis megakadályozza hogy azt a látszólag szabaddá vált helyet más betöltse.

Lehetetlen kitúrni. Legfeljebb viszonylag távol töle megalakulni, és utána lassan kiterjedve kitakarni őket és így kvázi a helyükbe lépni.

10. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 9:32

4. maxval bircaman HFJDFHCJ
2014. 04. 13. 8:35

Van a politikában egy furcsa, nem kutatott sőt titkolt kvantummechanikai elv. Ha egy párt létezik, de nem tölti be a feladatát, sőt tök hülye, mégis megakadályozza hogy azt a látszólag szabaddá vált helyet más betöltse.

Lehetetlen kitúrni. Legfeljebb viszonylag távol töle megalakulni, és utána lassan kiterjedve kitakarni őket és így kvázi a helyükbe lépni.

11. maxval bircaman HFQJBLWX
2014. 04. 13. 9:40

10.

Kelet-Európában ez gyakori jelenség: a volt komcsi pártok tagsága baloldali, míg a vezetőség liberális. S a szavazótábor csak megszokásból szavaz mégis rájuk.

1989-ben Mo-n pl. az MSZP legnagyobb harca az MSZDP ellen volt. Ha az MSZDP meg tudott volna kapaszkodni a politikai porondon, az az MSZP végét jelentette volna.

12. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 9:43

7. lord
2014. 04. 13. 9:24

Kedves Mylord!

Most az egyszer nem értek egyet: A kamupártok egy része a helyzet kihasználására alakult, csak a pénzért. Egy másik része tudatosan a FIDESZ ezzel kapcsolatos megosztó politikája megvalósítására. Talán egy-kettő őszinte próbálkozás is volt. A DK, Együtt, PM és a liberálisok meg arra, hogy pár bukott politikust visszacsempésszen a Parlamentbe az MSZP segedelmével.

13. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 9:53

11. maxval bircaman HFJDFHCJ
2014. 04. 13. 9:40

Én ezt a harcot egyáltalán nem érzékeltem. Az MSZMP a leginkább az FKGP újjáéledését várta, ami nem jött be. De ezzel nem voltak egyedül. Nagyon sokan hitték ezt. A szocdemek kezdettől komolytalanoknak látszottak. És a választásokra már bőven látszott, hogy egyikük sem rúg labdában.

A mérsékelt (liberális???) vezetés lovaglása szélsőbalos tagság hátán produkciónak mindigis nagy hagyományai voltak Magyarországon. Nemcsak Peyer idejében, hanem már korábban is. Ám szerintem itt az elmúlt negyed században nem ez történt. Itt az egész párt alakult át baloldali tömegpártból kislétszámú választási néppárttá.

Szerintem ez teljesen más jelenség volt, mint a korábbiak.

14. maxval bircaman HFQJBLWX
2014. 04. 13. 10:27

Az egész dolog alapja az, hogy ha középbal komcsi eredetű, akkor az ilyen pártok igyekeznek nagyon erősen elhatárolódni a kommunista elvektől, a saját múltjuk miatt. Így e pártok a baloldal szélsőjobb szegmensét választják, azaz a szoclib oldalt. Ez a magyarázata annak, hogy a kelet-európai középbal pártok jellemzően sokkal jobbra állnak, mint a nyugat-európai középbalok.

Így svéd szocdem ismerős mondta: örül, hogy a baloldal nyert Mo-n, mert a hírek alapján azt vonta le a Fidesz egy baloldali párt, mely legyőzte a helyi jobbos liberálisokat. Meglepődött amikor elmagyaráztam neki: Mo-n a Fidesz számít jobboldalnak, a liberálisok meg balnak.

15. lord
2014. 04. 13. 11:21

12.-re
Az, hogy zsozsóhoz jutottak, csak részletkérdés.
A politikai jelzés az, amit írtam.
A prücök az, hogy csak réteg érdekeket képviselnek.
A szavazás végeredményét NEM befolyásolták, mivel az össz. szavazatoknak csak a 2-3%-át kapták. Annyit sem összesen, mint az LMP!

16. nyúlürege
2014. 04. 13. 11:22

Melyik párt nem kamu?
Én leginkább IQ és EQ alapján választanék, ha lehetne...

17. solide
2014. 04. 13. 13:17

98 óta erőlteti a liberális sajtó, hogy szocik vigyék be akár szavazatveszteség árán a liberálisokat? Zorró ne vicceljünk! Sok dologban igazad van, de mi is volt az első választás eredménye? Hány százaléka volt az SZDSZ-nek, és mennyi az MSZP-nek? És az SZDSZ akkor veszítette el legnagyobb mértékben a szavazói bázisát, amikor összefogott az MSZP-vel. Szóval ez a szavazatvesztési dolog nem csupán egyoldalú volt. De még így is volt rá példa - főként Zuglóban -, hogy második fordulóban az SZDSZ szavazók fogcsikorgatva az MSZP jelöltjét támogatták, aki kizárólag ennek köszönhetően jutott be.

18. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 15:39

14. maxval bircaman HFJDFHCJ
2014. 04. 13. 10:27

Lehet, hogy a svédek jobban látják, hogy a magyar pártok mennyire nem tisztázták, miben is azok, mint ami a nevük. És ez talán a legkínosabb a liberálisoknál lenne, mert a társadalmi élet különféle szeleteire vonatkozó liberalizmusok akár még ellentmondóak is lehetnek.

Ezzel szemben mit mondott az SZDSZ, mikor megkérdezték, miben liberális?

Hát mindenben.

19. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 15:52

15. lord
2014. 04. 13. 11:21

Igen, de az Együttműködés formáját olyan ravaszul adták meg, hogy ne lehessen tudni, hogy tulajdonképpen hány DK, Együtt PM és liberális szavazó volt.

És a legfontosabb, hogy Isten ments olyan felmérést csináltatni, hogy hány MSZPs szavazó maradt otthon és miért.

20. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 15:55

16. nyúlürege
2014. 04. 13. 11:22

Kedves Lujza!

Ön rejtélyes mint mindg.

Mit ért azon, hogy IQ és EQ alapján, és hogy-hogy lehetne?

21. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 16:11

Kedves Solide!

Lehetséges, hogy az SZDSZ a népszerűségének a folyamatos csökkenését majd teljes eltűnését az MSZP-vel való együttműködésnek köszönheti, de ezen rágódjanak a liberálisok.

Én a dolog szocialista vonatkozásaival szerettem volna foglalkozni.

Az, hogy egyes választókerületekben esetleg kizárólag az SZDSZ támogatásnak köszönhette az MSZPs képviselő, hogy megválasztották, az nem mond ellent annak, amit általánosságban mondtam.

Különösen hogy a mostani választáson ilyen szerintem nem is fordult elő.

A mostani választáson csak tiszta szavazatveszteség volt. Csak azt szeretné eltitkolni minden résztvevő, hogy mennyi is.

22. Kokó
2014. 04. 13. 17:11

Solide, Az SzDSz-nek az első választáson ha jól emlékszem 27%-a volt...Az MSzP-nek meg 15% körüli... Nem emlékszem pontosan...
'94-ben az MSzP több mint 50%-ot ért el,és a koalícióban megvolt a kétharmad. (csak nem alkotmányoztak tőle)... Tehát az SzDSz-nek volt max 15- 18 %-a
'98-ban ez még romlott is, tehát nem lehetett olyan sok nekik...A választási szerződés mindkét felet kötelezte, bizonyos paraméter esetén a visszalépésre...
Az MSzP egyedül is tudott volna kormányt alakítani, tehát nem volt logikai oka a koalíciónak...
Akkor pedig az, hogy valamiféle külső kényszer volt az ok, nem is olyan fikció...

23. Kokó
2014. 04. 13. 17:17

Aszter kérem, ha Lujzát jól értem, akkor a választási kritériumaiban csupán az "intelligencia hányados", valamint a "morális hányados" a mérvadó....
Végül is nem elvetendő szempontok....

24. nyúlürege
2014. 04. 13. 17:31

Igen, így gondoltam.

25. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 17:51

Kedves Kokó!

Annak idején a sajtó azt sujkolta, hogy a külföldi tőkét megijesztené, ha az exMSZMP egyedül kormányozna, és az SZDSZ a kormányban ezt védené ki.

Nem tudom, ez igaz volt-e, vagy már ez volt az első jelentős manipuláció ebben a kérdéskörben.

26. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 17:59

23. Kokó
2014. 04. 13. 17:17

24. nyúlürege
2014. 04. 13. 17:31

És mit értett azalatt, hogy " ha lehetne...".

27. nyúlürege
2014. 04. 13. 20:39

Miért, lehet? Most csak pártjelöltekre lehet;

28. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 13. 21:55

Tuttam hogy valami illyesmit forgat a kobakjában.

Miért, hogy kéne pártjelöltek nélkül?

Azokra, akiktől a pártok óva intenek?

29. peacekeeper
2014. 04. 14. 14:40

Ha a kamupártok szóba jönnek, akkor először arról kell beszélni, hogy kik és miért hozzá létre.
És akkor egy pillanat alatt látjuk, hogy a választásokba milyen módon szólnak bele állami és magán titkosszolgálatok, titkos szervezetek.
És rögtön ketté kell választani a mesterségesen létrehozott valós pártokat, akiknek az a feladatuk, hogy hasonló oldalon levő pártokat gyengítsenek, és a mesterségesen létrehozott kamupártokat, aminek viszont egész más feladata van.

Ha ettől elvonatkoztatunk, és konkrétan megnézzük, hogy ezt a választási rendszert kialakítóknak miért volt szükségük a mesterségesen létrehozott valós és kamupártok összességére, akkor egyértelműen látszik, hogy azért, hogy felszívják a nagy pártokban csalódott, de aktív, választásra elmenő szavazókat. És azért voltak olyan sokan, hogy véletlenül se legyen köztük egy, aki 5%-ot elér.

Ezt a fideszes stratégiát borította fel az utolsó héten két tényező, és ennek köszönhetően került be az LMP, (aki az utolsó héten döntő bizonytalanokból ilyen előzmény után kapott plusz 100 ezer szavazatot). Ebből a két tényezőből az egyik az, hogy a balliberális sajtó leleplezte a kamu pártok egy részét (A másik a tavasz és a zöld lombok megjelenése egybeesett az LMP Zöld oldalának, plakátjainak megjelenésével)

Tehát a kamupártok nem váltották be a hozzájuk fűzött reményeket, az LMP bejutása nem volt benne a két nagy párt terveiben, és a kamupártok nem szereztek elég szavazatot pl a Jobbiktól...

Az MSZP viszont maradéktalanul végrehajtotta eredeti stratégiáját, végig fenntartotta a szavazói előtt a győzelem látszatát, és végig nagyon vigyázott arra, hogy még véletlenül se legyen esélye nyerni...

Szóval a Fidesz és az MSZP előre eltervezett stratégiája majdnem tökéletesen működött.
Lehet kommunikálni, hogy a választás legitimálta a diktatúrát....
A 2/3 megvan, az MSZP maradt a legerősebb ellenzéki párt, Gyurcsány és Bajnai lenullázva, immár baloldalon is csak egy tábor és 1 zászló van ez az EU választás után még jobban fog látszódni ....
Ha nem, az azt mutatja majd, hogy mégiscsak rossz választás volt Mesterházy listavezetőnek.

30. ZorróAszter (szerkesztő)
2014. 04. 14. 18:05

Kedves Pacekeeper!

Nem vagyok az összeesküvés elméletek barátja, mert éppen az igazi összeesküvések felfedését akadályozzák, hiteltelenítik.

Például itt mi szerepe lenne titkosszolgálatoknak? Megy az civilekkel olcsón.

"a balliberális sajtó leleplezte a kamu pártok egy részét (A másik a tavasz és a zöld lombok megjelenése egybeesett az LMP Zöld oldalának, plakátjainak megjelenésével)"
Én éppen azt szerettem volna mondani, milyen ügyesen terelt. Egy sort se olvastam arról, hogy bizonyos értelemben a DK, Együtt PM és a Fodor-párt is kamupárt.

"immár baloldalon is csak egy tábor és 1 zászló van ez az EU választás után még jobban fog látszódni ...."
És az LMP? Éppen Ön emlegette az előbb.

Írja meg véleményét, kérdéseit!

Ez egy mentés. A cikk jelenleg ITT kommenthető »»»»

(A kommentek ide némi késéssel kerülnek át onnan)

Címkefelhő

@hm belfold @hm kulfold @hm kult @hm tech 1919 1956 20111023 2012 12 21 24 óra 56 A hetedik pecsét A természetfilozófia matematikai alapjai Ádám és Éva Adolf Hitler Albert Einstein Aljanépek Alkotmány állatok Alma Álmos álom általános alvási bénultság alvási paralízis Amerikai Népszava Anders Anton Pavlovics Csehov apokríf árják Árpád Atlanti charta ÁVH ÁVÓ Az Élet Értelme Az ember aki túl keveset tudott Bacsó Péter baloldal baromarcú Bary József Bástya elvtárs Bástya elvtárs lánya Bayer Zsolt Bayer Zsolt Orgovány Biblia Bibó Bizánc Bornyi Sándor brainstorming Bristol buddhizmus büntetőeljárási törvény Casablanca cenzor cenzúra Chai Christine Lagarde Churchill Clark Ádám tér Clifton híd Csatáry László Csehov Csillag csuklyás hacker Csurka István De Sade Demokratikus Koalició díj DK Dörner György Durrington Elbert János elhárítás ellenforradalom elővigyázatossági megállapodás előzetes mentesség Eötvös Kollégium Etűdök gépzongorára evangélium évszakok fajelmélet Farkas Mihály Farkas Vladimír fasiszta fekete mise feuillant FIDESZ filozófia fizika Fodor András forradalom földönkívüli filozófusok Galambos Lajos Galaxis útikalauz stopposoknak Galileo Galilei Generalplan Ost genetikailag Gironde globalizáció Gólem Google Google Street View Gömbös Gyula gravitáció gumiló György Gyurcsány Ferenc Hádész Hádész háza hamis vád Hankiss Elemér Harunalrasid a NOLBLOG ESZE Határon túli magyarság Hazug cenzorok HCJD hitel Hmmmm Homérosz hónapok Horthy Miklós Hubble huszárvágás hülyék logikája Hűség színHáza idő IMF Ingmar Bergman irodalomtörténész Isaac Newton Isambard Kingdom Brunel István jakobinusok James Nasmyth Jane Birkin Jézus JOBBIK József Attila Kádár Káin és Ábel Káin gyermekei Kalászos Karancskeszi Katyn Kazár Birodalom Kazária kémbotrány kémkedés kémügy Képíró Sándor KériSzépen Kertész Ákos Kertész Mihály készenléti hitel kettős állampolgárság Kettős mérce KGB Koan kollégium kommunista kontraszelekció Kopácsi Sándor kormány Kövér László köztársasági elnök közgazdasági Köztársaság tér Kubatov Gábor Kun Béla Laborc Sándor Lator László Lázár János liberális liberálisok liberalizmus lincstörvény Ling doktor lipótmezei megnyitás lobogó lobogója logika Löw rabbi Lubjanka Lukács György Lukácsy Sándor Magyar magyar kártya Magyar Köztáraság zászlaja Magyar Köztársaság Magyar Nemzeti Szocialista Párt magyar zászló Magyarország magyarság Maja naptár Manci néni márki Matolcsi Matyica mazochizmus médiatörvény Mein Kampf Michael Curtiz Michelangelo Antonioni MIÉP Miniszterelnök mise MOSZAD mozi Mumus Munka Törvénykönyv Munka Törvénykönyve műfelháborodás műmagyar náci fajelmélet Nagy Imre Nagyítás Nagymama nagypolgárság Nauszikaa Negyedik Köztáraság Nemzeti Felszabadítási Front Nemzeti Hírközlési és Média Hatóság Nemzeti Valutaalap nemzetközi nagytőke Nemzetközi Valutaalap népbiztosok Newton niceai hitvallás niceai zsinat NKVD Nobel nyelvújítás nyelvújító Nyikita Mihalkov nyilas nyilasok Nyírő József nyugger Odüsszeia Odüsszeusz Orbán Orbán Viktor orvos orvos elvándorlás Pál apostol Palócföld Palócország Pap Ignác Parlament patkó Perry Mason Persona perspektíva Pesti srácok Péter Gábor Philosophiae Naturalis Principia Mathema Pi Pieter Bruegel Piros László plágium Platonov Quodlibet Rácz Kálmán Rákosi Rákosi Mátyás Raoul Wallenberg REM rémhír Rendőrség Roosevelt Schmitt Pál sci fi horror Semmelweis Egyetem Sibrik Miklós felüljáró Sigmund Freud Sikorski Soho Solymosi Eszter SS SS Great Britain Stonehenge Szabó Dezső szadizmus szakdolgozat Szálasi Ferenc Szamuely Tibor Szent Korona Szent Korona tan Szent Péter esernyője szeretet Szilvásy György Színről színre Szovjetunió Sztálin T4 program Tanácskormány Tanácsköztársaság Tanú tárgyalás Tarlós Tarlós István Tarski TASZ tél tengeri népek Tiszaeszlár tömegvonzás Trafó transzcendens Turán Turáni Átok Tükör által homályosan Új Munka Törvénykönyv Új Munka Törvénykönyve Új Színház unortodox untermensch übermensch ügyvéd űrtávcső vadászok a hóban Vátra védőügyvéd vérvád vérvád tagadók Veszprém Victor Laszlo Vietkong Vietnami Néphadsereg Viktor Viktor László vlágvége Vo Nguyen Giap Wass Albert Wenceslaus Hollar woodhenge Yankari zászló Zen Zentai Károly zéta Reticuli zuhanás zsidó népbiztosok