ZorróAszter
Mottó: Láttál-e már fa tetején jurtát, mit egy kurta nyelű lándzsa hegye fúrt át?

Nolblog Saját blogom Segítség

Feltöltök

blogolok videót képet hangot

Kedves Olvtársak!

Még kedden írtam egy jó kis cikket az álmokról. (Az álom perspektívái)

Mindig örülök a sok olvasónak és hozzászólónak. De valószínűleg most negatívan sugároztam, hogy most az egyszer tényleg nagyon szeretnék sok hozzászólót sok személyes élménnyel.

Egyedül Funyi olvtárs volt szíves hozzászólni. Neki ismételten köszönöm.

Nem forszíroznám, de mintha azóta is megnézték volna többen is, de azóta se szólt hozzá más.

Azt tudom, hogy netikátlan lenne újra feltenni, ígyhát ezúton kérem azokat, akik esetleg valamiért húzódoztak eddig, legyenek jók hozzám, és osszák meg velem véleményüket, esetleg élményüket.

Amire különösen ki lennék váncsi:

- Volt-e valakinek olyan zuhanásos álma, amikor nem felébredt, hanem le is ért?

- Megfigyelt-e valaki más is álmában perspektíva hibát?

- Van-e valakinek más ötlete ezeknek az álmoknak az okairól?


Csók:

ZorróAszter :o)


2011. 10. 29.


További cikkek »»»»

Ne nézd a hozzászólások dátumát! Szólj hozzá bátran bármikor!

0
0 Jelentkezz be a szavazáshoz!

Hozzászólások

Eddig 51 komment érkezett

1. maxval bircaman HFJDFHCJ
2011. 10. 29. 13:49

"Volt-e valakinek olyan zuhanásos álma, amikor nem felébredt, hanem le is ért?"

Igen, ritkán. Jellemzőbb az, hogy megszakad az álom vagy pedig rájövök zuhanás közben, hogy tudok repülni, s leérés előtt egyszerűen repülni, lebegni kezdek.

"Megfigyelt-e valaki más is álmában perspektíva hibát?"

Hát, nem is tudom. Talán olyan van, hogy valamit nézek, s nem úgy látom ahogy kellene látnom. Pl. mintha tágulna vagy szűkűlne a nézett objektum.

2. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 14:03

Kedves MaxVal!

Köszönöm. És abban az álomban, ahol leért, mi történt?

Perspektívikus hibával kapcsolatosan olyasmire is gondolok, hogy például kimegy az erkélyre, és az erkély nem téglalap alakú, hanem mondjuk valamilyen szabálytalan négyszög.

3. Nyifu1
2011. 10. 29. 14:09

RÁM NE számíts!
Én megtettem, amit megtehettem! .., mint említéd is! ....
:)))

4. Nyifu1
2011. 10. 29. 14:16

..., Órbántot kelle inkább KÖPKÖDNÖD, balliberális Odanézetből!
Csak a DEVIANCIA, és a SENKIHÁZISÁG!
És akkor jönnek az ANTIFASISZTÁK, s elmesélnék neked, hogy ....
:))
- mert TE egy rohadt Fasiszta vagy! ... S A KÚLTÚREMBEREK FASISZTÁKKAL NEM ÁLLNAK SZÓBA!
... ezér a KIREKESZTETTSÉGED!
:)

5. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 14:23

Kedves Funyi!

Köszönöm. Isten ments, hogy kihasználjam.

Egyébként nem érzem magam kirekesztettnek.

6. Kokó
2011. 10. 29. 14:43

Aszter, az álomról van elméletem, de meghaladja egy komment terjedelmét... Nem beszélve arról hogy valószínűleg csak egy műkedvelő agymenése...:-))

7. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 14:49

Kedves Kokó!

Szerintem sőt nem csak szerintem ez egy nem kutatott téma.

És nem kívánom megjelentetni a cikket kommentekkel együtt se a Scientific Americanben se a New Science-ben

Úgyhogy szerintem ne fogja vissza magát.

De ha úgy dönt, hogy egy bejegyzést ír róla, egy olvasója már biztosan van. :o)

8. solide
2011. 10. 29. 14:57

Történetesen kedden egész nap nem voltam internet közelben, így elkerülte figyelmem az említett írás.

Réges-régen nem álmodtam zuhanást, így perspektívára nem tudok visszaemlékezni. maxval-lal ellentétben én nem zuhanás közben jövök rá, hogy tudok repülni, hanem legalább két évtizede, de lehet, hogy már három is, folyamatosan repülök az ilyen típusú álmaimban. Azokban nincs perspektívikus hiba, holott tudok suhanni közvetlen pár centivel a föld fölött, de a háztetők fölé is tudok emelkedni, tehát mindenféle szögből láttam már - realisztikusan - a teret körülöttem.

Ellenben gyerekkoromban volt zuhanásos álmom, csak nem tudom, hogy az ér-e. Merthogy effektív a földetérés pillanatában ébredtem fel. Méghozzá átvitt és szoros értelemben egyaránt, ugyanis addig forogtam, hogy leestem az ágyról.

9. Kokó
2011. 10. 29. 15:04

Aszter, már feltettem. Nem akartam elvenni az érdeklődőket, de nem a zuhanás a fősodor...

10. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 15:08

Spongya rá. Más is érdekel az álmokkal kapcsolatosan.

11. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 15:16

Kedves Solide!

A perspektíva hiba nyílt téren, például repülőből kinézve nem szembetűnő. Csak épített környezetben játszódó álomnál. Ott szembetűnő, ha a derékszög nem derékszög, illetve a derékszögű dolgok nem úgy torzulnak perspektívikusan, mint ahogy elvárnánk.

Kissrác koromban én is lepottyantam az ágyról párszor, és a seregben mikor felsőágyas voltam, aggódtam is, hogy mi lesz? De szerencsére én is kinőttem.

12. solide
2011. 10. 29. 15:26

11. ZorróAszter

Lehet, hogy félreérthetően fogalmaztam. Nem eszközösen repülök az álmaimban, hanem TUDOK repülni. Így, meglévő fizikai testemben. Ha kell, akkor éppen csak a gyors suhanás sebességével pár centivel a járda fölött, de, ha azt akarom, akkor mindenféle kunsztokat be tudok mutatni a levegőben, tudok gyorsulni, lassulni, emelkedni, süllyedni - és mindezt természetes módon, erőlködés nélkül. Viszont mindig városi, tehát épített környezetben repülök álmaimban, és a maximális magasság, amikor a háztetők fölé emelkedem, de ez lehet bármilyen magas ház. Vagyis volt már olyan álmom, amikor az Eiffel-torony csúcsa körül repültem körbe. Ezekre az álmokra mondtam, hogy ezekben sosincs perspektívikus torzulás. Azért vagyok ebben ennyire bizonyos, és azért írtam róla ilyen hosszan, mert hosszú ideje ez az egyetlen rendszeresen visszatérő álomtípusom. (Itt is pontosítva, hogy a környezet változó, csak maga a lebegni/repülni tudás visszatérő elem.)

13. Kokó
2011. 10. 29. 15:33

Solide, ha én ilyet álmodnék fel sem akarnék ébredni...:-)
Az én visszatérő álmom ennél sokkal sokkolóbb....:-(

14. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 15:36

Kedves Solide!

Nem Ön fogalmazott félreérthetően, hanem én.

Már elsőre is értettem.

A repülőgépes repülést a perspektíva témában szerettem volna példának hozni. Hogy szabad térben látható derékszögek híjján nehéz érzékelni, ha a perspektíva nem természetes, hanem kicsit eltér a természetestől.

15. solide
2011. 10. 29. 15:37

13. Mit mondjak? Én se szívesen ébredek föl belőle. Néha azon tünődöm, talán még igaz is lehet, csak az ébrenléti "tudatom" elnyomja ezt az ösztönös képességet :)))

16. maxval bircaman HFJDFHCJ
2011. 10. 29. 15:43

2.

Nem haltam meg, de megsérültem, megütöttem magamat.

17. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 15:45

Ez egyszer fordult elő, vagy több alkalommal is álmodott ilyet?

18. maxval bircaman HFJDFHCJ
2011. 10. 29. 16:18

Talán 3-4 alkalom lehetett, azaz nagyon ritka.

19. little
2011. 10. 29. 16:21

Kedves Zorro,
Én sokszor lebegtem álomban, ritkán zuhanok és a földet nem érem el.
Tipukus álmok a legujabbakkal kezdvén:
1/ elvesztem egy nagyvárosban, nincs meg a cím ahova mennem kell nincs villamos jegyem a kalauz akármikor elkaphat....
2/ Valami oknal fogva újra disszidálni kell, ujra érettségizni/ diplomázni...stb.

20. pettra
2011. 10. 29. 16:55

nagyon szeretek aludni, mert jókat álmodom, annyira valóságosakat, hogy szinte sajnálok felébredni. vannak rendszeresen visszatérő helyszíneim, amelyeket már ébren is teljes részletességgel fel tudok idézni, pedig valójában sosem jártam azon a helyen. még a hibák is mindig ugyanott és ugyanúgy jelennek meg, pl egy megrepedt ablakszem, amit - amikor újra álmodok róla - mintegy ellenőrzöm, hogy még mindig nem javította meg senki. van egy nagy hangversenyzongora is ezekben az álmokban, de nem tudom, hogy működik-e, mert csak úgy áll és soha nem játszik rajta senki. zuhanni soha nem szoktam, viszont leejteni dolgokat igen, olyankor utánakapok és arra felébredek.

21. Osszián
2011. 10. 29. 17:10

little, újra érettségizni... ja ez gyakori. Jobban félek álmomban, mint hajdan a valóságban.

Zuhanás: nem éppen zuhanás, de hasonló, és elég gyakori álom, hogy valami várfokról, vagy ilyesmiröl, bástyáról, régi épületről lajtorján kell leereszkedni, és ahogy lépek a fokokra, az recsegve törik el alattam, nagy lendülettel esem a következőre, az is eltörik, és így tovább megyek le a mélybe, valahová, sose derül ki,hová.
De ami a különös, hogy a lajtorján nem háttal állok a világnak, mint ahogy egy létráról lemászik az ember, vagyis ahogy ésszerű, hanem előre nézve, mint valami lépcsőn.
Van, amikor gyerek van a kezemben. és különös, hogy nem félek, szorongásom sincs.

22. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 17:12

Kedves Little!

Köszönöm. És a perspektivikus torzulással kapcsolatban felfigyel valamire?

23. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 17:20

Kedves Pettra!

A tárgy kiejtése a kézből az úgy kapcsolódhat a zuhanásos témához, hogy amikor a REM alvásnál belép az alvási bénultság és az érzőidegek blokkolása, az olyan lehet, mint amikor nem a kezében tartott tárgyra figyel, néz, és hirtelen érzi a tenyerén a nyomás eltűnését, az olyan, mintha elejtett volna valamit.

Főleg ha úgy alszik, hogy a feje alatt van a keze, és a tenyere érinti a párnát, vagy az ágyat.

És perspektíva torzulás?

24. pettra
2011. 10. 29. 17:23

torzulás nincs, mintha filmen nézném.

25. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 17:28

Kedves Osszián!

"Van, amikor gyerek van a kezemben. és különös, hogy nem félek, szorongásom sincs."
Mintha az, hogy szinte sosem egy ijesztő álom befejezése a zuhanás, mintha ez is arra utalna, hogy külső behatásra alakul ki.

Vagyis az érzőidegek blokkoltsága tudatosodna. Pedig már ébredezik az ember.

26. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 17:30

Kedves Pettra!

Kár! Pedig Önben bíztam.

Azért megtenné, hogyha legközelebb arra jár, körülnéz, hátha csak nem figyelt fel eddig rá?

:o)

27. pettra
2011. 10. 29. 17:40

egy ideig volt egy visszatérő álomszereplőm, egy piros-fekete foltos kutya, aminek nyolc lába volt, és úgy haladt, mint egy hernyó. de ígérem, legközelebb felkapcsolom a lámpást álmomban és rendesen körbejárok:)

28. harunalrasid
2011. 10. 29. 17:51

nekem is volt egy zuhanásos álmom: azt álmodtam, hogy a bináris rendszert jobbról balra számolják:-)))

29. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 17:59

Kedves Pettra!

Ez rémes! Mármint ez a szegény kutya.

Köszi.

30. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 18:05

Kedves Harunalrasid!

Abban bíztam, hogy végre megörvendeztet minket, mennyi 49 binárisan.

Bár figyelmeztettem, meg fogja erőltetni magát, ha ilyen nagy lépésekkel halad előre.

Meddig sikerült eljutni két hónap alatt?

Ha ilyen makacs ember, nekem jó lesz tükörírással is.

31. Imitt-amott
2011. 10. 29. 18:28

Zuhanásos álmom volt, nem egyszer, de én felébredek mielőtt földet érnék.

Érdekes álmom volt viszon a minap. Hatalmas állatok között mentem. Volt közöttük ló - érdekes, aranyozott színe, fénye volt és hogy is mondjam...barátságosan nevetett rám. De volt kutya irdatlan méretben, szintén kedvesen, majdnem óvón hajolt le hozzám (szó szerint ezt éreztem), fura érzés volt, nem mondom :))

Egyébként ritkán álmodom állatokkal, tenger felszínén már lebegtem, és a part mintha mindig táv olodott volna, hiába úsztam egyre nagyobb erővel..

Amúgy én is olvastam kedves ZorróAszter és sztem most ismét feltette nem? De miért volna ez netikátlan?

Fanny

32. navigator
2011. 10. 29. 18:39

Sok minden olyant megoszthatnék, amire Ön kíváncsi, de 81 éves , nyolcadik éve ágyba bénult, világra szólóan jó szívű anyukámat gyalázó blogger társaságában - nem.

33. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 18:50

Kedves Fanny!

Nem. Nem tettem fel újra. Hacsak ezt az új postot nem tekintjük annak.

Tényles érdekes álom. De mintha itt a természetesnél nagyobb méreteknek nem lenne köze valamilyen perspektívával kapcsolatos változáshoz.

Szabálytalan perspektívákkal nem találkozott még álmában?

Érdekes. Még én sem értem földet soha álmomban. Én is mindig felébredtem.

34. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 18:53

Kedves Navigátor!

Nem tudom, kire gondol.

Édesanyjának jobbulást kívánok, és erőt a felgyógyuláshoz.

35. Nyifu1
2011. 10. 29. 19:12

.., Viszont a "címválasztás" jólsikerűlt!
Nyílt levél!
..., erre harapni szoknak ....
- bár ma már boldog-boldogtalan saját magának is "Nyílt Levelet" ÍR ....
.......................
Navigátőr elvtárs meg az ÉN Últrafasiszta személyenre olyan végzetesen finnyás, - most már ÖN sem "KÚLTÚREMBER"! ... ÖN IS KIÍRTA MAGÁT Humánum és a Kúltúrembek köréből! ... ÖN IS minimum Fasisztabérenc ..., de ...
Sajnálom!

36. Imitt-amott
2011. 10. 29. 19:20

33.ra

nem emlékezem olyan álmomra, ami a persektívát megváltoztatta volna.

A másik - állítólag hihetetlen ritka - álmom egy illatos álom volt. Rendkívül kellemes illatot éreztem, szó szerint, és nem is ébredtem fel rá, viszont reggel emlékeztem az illatra! Megkérdeztem egy avatottabb álomfejtőt és ő mondta, hogy a legritkább álmok egyikével volt szerencsém :))

Fanny

37. navigator
2011. 10. 29. 19:29

Tényleg nem tudja? Ha már megjegyezte, hogy nem tudja, "elárulom". Ugyanis ez valójában nem magánügy. Nyufi1 = Funyi1 az illető (az azonosságot ő tette közzé . Egy éve, hogy ezt a borzalmat megcselekedte. Az hagyján, hogy azóta is ócsárol-becsmérel engem, de az anyuka-gyalázásért nem kért bocsánatot, sőt azt éreztette, hogy jogosnak tartja, sőt büszke rá.

Itt írtam erről először:
navigator.nolblog.hu/archives/2011/01/24/Az_n_anyukmat_is_bntjk_a_nem_tudom_micsoda_IP-tma_kiszedve/

Jobb, ha az illető tudja, amíg nyilvánosan nem követ meg bennünket ezért, mindenki előtt kipellengérezem és a hivatalos intézésről is gondoskodni fogok. Elég sokáig vártam. Ám ha itt bocsánatot kér, az eljárás közben is hajlandó leszek leállítani az ügymenetet.

Mielőtt ítéletet alkotna, kedves ZorroAszter, olvassa el e postomat, amelyet azért helyeztem föl annak idején (és ugyanezért folyamatosan hozzáférhető), hogy az illető lelkiismerete megszólaljon...

Különben az illető maga által hangoztatott indoka hamis. Őt se náciztam le. Akkor. Ám még ha megtörtént volna, anyuka-gyalázásra az se jogosít. Ezt is tárgyalja a postom (náci megnyilvánulásokat tapasztaltam nála, s ezt jeleztem...).

A dolgon nem lépek túl, mert a holokauszt egyik előidézője a körülmény volt, miszerint a társadalom nem zsidó része zömének toleranciaküszöbe megemelkedett a gonoszságokkal kapcsolatban... Ma anyukákat gyalázunk és romák ellen uszítunk, meg a zsidókra és a holokausztra teszünk epéd megjegyzéseket (az illető hollókausztozott többször is), holnap, ha a nemzetközi körülmények úgy alakulnak, e brigantik magukhoz ragadják a hatalmat, s kezdődik újra a rablás, a fosztogatás, a Dunába lövés. Ez nem beteges képzelgés. Számos hazai szociológus vallja, Magyarországon az antiszemitizmus felülkerekedésének egyetlen igazi akadálya a nemzetközi helyzet számára alapvetően nem kedvező volta.

38. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 19:40

35. Nyifu1 2011. 10. 29. 19:12

Na most jól leleplezett. Pedig a Nyílt levél után ott volt egy vigyorga is.

39. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 19:47

Kedves Navigátor!

Nálam pont jó helyen panaszkodik: A kommentemet meghamisította, a blogjából kitiltott, engem meg lefasisztázott, vagyis megrágalmazott:

Emlékeztetőül:

navigator.nolblog.hu/archives/2011/08/18/Nehez_szivvel_ami_TGM-et_illeti/

7. ZorróAszter
2011. 08. 18. 14:24

Antikommunista, antiszocialista, szakszervezet ellen uszító, antiliberális, demokráciaellenes, egyháztagadó stb. nézetek közreadását addig tolerálom postjaimnál, amíg nem csúsznak át náci/fasiszta/nyilas/vasgárdista/tűzkeresztes stb. "minőségbe". Ez most itt megtörtént, ezért a jelen kommentet töröltem, beküldőjét pedig eltiltottam attól, hogy blogomhoz nálam hozzászóljon. A dolog lényege szempontjából ugyanis közömbös, hogy valaki - például - kommunistákra vagy "liberális demokratákra" zúdítja ostoba gyűlölködését, eszement "történelemmagyarázatát." Navigator

40. navigator
2011. 10. 29. 19:48

38.
Szóval, Ön ezt viccesnek találja... (vigyorga). LEHET, HOGY IRÓNIÁNAK KELLENE OLVASNOM, ÁM HA SZAKÍT RÁ IDŐT, S TÉNYLEG MEGNÉZI A FENTI LINK RÉVÉN (37. alatt )ELÉRHETŐ POSTOMAT, BENNE KÜLÖNÖSEN AZ IDŐS SZÜLŐKET, megérti - ezt nem kezelhetem ironikusan... Pláne, hogy e szerencsétlen most is, itt is kritikátlan.

41. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 19:53

36. Fannyvár 2011. 10. 29. 19:20

Kedves Fanny!

Most hogy mondja, nekem is beugrott, hogy az illatos álmok a leges-legritkábbak.

Homályosan úgy rémlik, hogy a szaglásért az agyfüggelék környéki területek felelősök, amik nagyon közel vannak az elalvásért és az ébresztésért felelős területekért.

Lehet, hogy emiatt van blokkolva ez a terület.

Mint ahogy mondják, hogy az álom zavarosságáért, sokszor logikátlanságáért az tehető felelőssé, hogy a logikáért felelős homloklebeny ilyenkor ki van kapcsolva.

De ennek az illat dolognak utána kell néznem.

42. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 19:57

40. navigator 2011. 10. 29. 19:48

Kedves Navigátor!

A vigyorgával kapcsolatos szöveg e poszt címében szereplő vigyorgára vonatkozott.

Kérem, olvassa el figyelmesebben, mire és miről írtam a válaszomban.

43. navigator
2011. 10. 29. 20:05

39.-re

Azóta megkapta Ön is az újrakezdés lehetőségét, az Ön törlését is töröltem (az összes törlés törlésének tényét nyilvánosságra hoztam) - navigator.nolblog.hu/archives/2011/10/28/Van_ertelme/

Dacára, hogy azóta se látta be zsigeri liberalizmusgyűlölete (mert ezt fejezte ki!) szamárságát. Én erős kritikával illetem a a modern liberálisokat, a fasizmus szálláscsinálói, de a polgári demokráciát, s benne a liberálisokat, védeni kell a fasisztákkal szemben. Erre a paradoxonra a történelem tanít.

Az utóbbi időkben észleltem, hogy van Önben egy bizonyos politikai eklekticizmus, amelybe pozitív állásfoglalások is beférnek (például, Károlyi Mihály megvédése). Ezért közeledtem Önhöz. Meg mint tanárember, mindig adok esélyt, nemcsak magamnak, a másiknak is.

Egyébként meg Önnek én nem panaszkodok, hanem feltárok egy olyan állapotot, amelyhez tisztességes ember, még ha olyan is, aki nem látja be, hogy átmenetileg el kellett tanácsolnom blogomról (mert tarthatatlan politikai nézete hangoztatását a végtelenségig folytatta volna, szétverve ezáltal a postot), amennyiben tudomást szerez róla, a maga részéről asszisztálni szintén nem tud. Én feltételezem, hogy Ön ilyen ember. Még reménykedem ebben, holott jó kívánsága Édesanyámnak nem lehetett őszinte, hiszen Ön - ezek szerint - egy szintre helyezi vélt sérelmét Anyukám gyalázásával.

44. navigator
2011. 10. 29. 20:11

ZorróAszter, kommentjét pedig nem hamisítottam meg, hanem töröltem, s e tényt nyíltan a törlés helyébe jegyeztem. Alászignálva saját nevemet. Hol itt a hamisítás? Ne vigyék már el az indulatai... Olvassa el még egyszer előző kommentemet, kérem. Még ha nem is fogadja el álláspontomat, illetve nem látja be ügykezelésem korrektségét, képes egyenértékűként kezelni az anyuka-gyalázással?
Ismeri: Hodie mihi, cras tibi.

45. Nyifu1
2011. 10. 29. 20:24

36. Fannyvár
2011. 10. 29. 19:20
Érdekes amit mondasz!
.., mint az előző blogban említettem, sokszor álmodom, - de illatosat még sohasem!
- viszont már gondolkodtam rajta, hogy miért is nem .... ??! .., azaz hiányoltam magamnak, hogy az álmokban miért is nincsenek illatok?!
- bár ÉN alapjában hadilábon állok az illatokkal, sőt dohányzom, és alkoholt is iszom, s ezek még a gyatra illatérzékemet is csökkenthetik ....
:))

46. Nyifu1
2011. 10. 29. 20:27

38. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 19:40
Ó!
Elnézését kérem figyelmetlenségemért! - elnéztem a Hihijelet!
:)))

47. navigator
2011. 10. 29. 20:31

Tessék, visszakerestem, idemásolom az eredeti szöveget. Benne helyes megközelítések keverednek túldimenzionálásokkal. Ezt történelemtanárként jelzem, fogadja el tőlem (az előző érveimmel együtt) - szakmám.

Bejegyzés: Nehéz szívvel (ami TGM-et illeti)
Küldi: ZorróAszter (profil)
Innen: ...
Ekkor: 2011. 08. 18. 14:24
Email: ...

A nácizmus szándékosan akart a baloldali tömegpártokra hasonlítani. Az igérete kezdetektől az volt Németország igazi urainak, a nagytőkének, hogy csinál egy munkásokat is megtévesztő design-pártot vörös zászlóval, egyenruhás rendezőgárdával, piros abrosszal letakart asztallal a párttaggyűlésen stb., és ahol a munkás majdnem úgy otthon érezheti magát mint a szocdemeknél vagy komcsiklnál, de ettől a design-párttól nem kell majd félni a nagytőkének, mert mindenben kiszolgálja őket, a baloldali pártokkal meg majd mindörökre leszámol.

A nácizmus és kommunizmus barna és vörös diktatúrára egyszerűsítésre azért van szükség, hogy a mai jónépnek eszébe se jusson, hogy a nácizmust ugyanazok juttatták hatalomra és uralkodtak általa, akik előtte és utána is liberális demokraták voltak, és az egész világot oktatják azóta is demokráciából és megértésből.

Aki nem hiszi, nézzen utána hogyan készült fel ugyanerre a megoldásra például Nagy-Britannia, ha a baloldal túl veszedelmesre nőne, hogy kik kacérkodtak a nácikkal a királyi családból a később lemondott királyon kívül
Miben bízott Hess annyira, hogy egyeztetés nélkül elrepült Angliába, és csodálkozott, mikor kattant a bilincs.

Nem csak sir Oswald Mosleyjuk volt.

A mondjuk USA, francia és egyéb liberális, demokratikus országok jól előkészített hasonló megoldásait most hagyjuk is.

48. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 29. 20:33

Kedves Navigátor!

Egyrészt jókivánságom öszinte volt, és most is az.

És ennél is maradtam volna, ha Ön nem viszi tovább a témát.

Ha van politikamentes bejegyzés, akkor ez az álmokról hát az (volt).

Ennyit arról, hogy "mert tarthatatlan politikai nézete hangoztatását a végtelenségig folytatta volna, szétverve ezáltal a postot"

És talán még annyit, hogy az a bizonyos volt az első hozzászólásom.

A kommentemet a saját értékitéletével átírta, azt állítva, hogy ez az eredeti tartalmának megfelelt. -> Hamisított.

Ön nem a volt tanárom, sem mentorom, se mecénásom. Nincs szükségem az Ön kegyeire.
Arra sem hogy megdicsérjen, arra sem, hogy visszavonja a kitiltásom.

49. navigator
2011. 10. 29. 20:49

48.-ra

Hát, jókívánsága így Anyukámnak hiteltelen...

Nem szándékom postját eltéríteni, nekem végképp nem. Ön volt az, aki kvázi rákérdezett, ki cselekedett ilyen embertelenül. Én meg beavattam. A legutóbbi idők említett pozitív tapasztalatai alapján - bizalommal.

Kommentjét meg hogyan hamisítottam volna meg, amikor az ismertetésben benne van a liberálisok túldimenzionáltan (történetietlenül) negatív megítélése. Valamint aláírtam. Ha nem lennék korrekt Önnel, idemásoltam volna most az eredeti teljes szöveget?

Igen, első hozzászólása volt ott, de már ismertem Önt, hogy sose hagyja annyiban...

"Kegyeimmel" meg nem halmozom el, Ön se fogadjon ilyesmit tőlem (de nincs is mit). A feloldás mindenkinek szólt.

Attól meg, hogy Önt nem tanítottam, történelemtanár vagyok (ugyan nyugdíjas), ennek megfelelő praxismunkássággal, sőt publikációs tevékenységgel is.

Megismétlem, szívesen segítem jelen vállalkozását az álmok birodalmában, ám nem a nemtudommineknevezzem társaságában.

Sajnálom. Búcsúzom.

50. Imitt-amott
2011. 10. 29. 21:54

45-re

Nyifu

egyetlen egy ilyen álmomra emlékezem, de arra nagyon élénken :)

Sztem egy kivétel, ami erősíti a szabályt
Fanny

51. ZorróAszter (szerkesztő)
2011. 10. 30. 15:01

Köszönöm mindenkinek a hozzászólását.

Itt is, és a
zorroaszter.uw.hu/archives/2011/10/25/Az_alom_perspektivai/
-hoz is.

Akkor az eddigieket úgy lehetne összefoglalni mindkét bejegyzéshez fűzött kommentek alapján:

1. Perspektíva torzulásról senki se számolt be. Viszont Pettra megígérte, hogyha legközelebb kedvenc visszatérő álmának helyszínén jár, körülnéz, hogy nem siklott-e el valami ilyesmi felett.
De lehet hogy csak vigasztalni akart.

Akkor kérdés, honnan vették az expresszionisták ezt az ötletet, és mitől lesz ez a kompozíció filmen, festményen ilyen álomszerű.
Ja és Kokó szerint perspektívatorzulást feltehetően narkotikumok okozhatnak. Esetleg endorfinok is.

2. Zuhanás álom:
A helyzet itt is teljesen más, mint amit korábban gondoltam.
Eddig azt hittem, hogy mindenki mindig felébred mielőtt leérne.

Ez tényleg így van az esetek túlnyomó többségében, de vannak kivételek:

Többen számoltak be róla, hogy a zuhanásos álmuk átment repülésélménybe.

MaxVal leért, és a magassághoz képest, ahonnan zuhant, kis mértékben megsérült.

Kokó olvtárs pedig lelassult, és lassan, sérülés nélkül ért földet.

Tudom, ez még nem reprezentatív minta, de azért érdekes eredmény.

Írja meg véleményét, kérdéseit!

Ez egy mentés. A cikk jelenleg ITT kommenthető »»»»

(A kommentek ide némi késéssel kerülnek át onnan)

Címkefelhő

@hm belfold @hm kulfold @hm kult @hm tech 1919 1956 20111023 2012 12 21 24 óra 56 A hetedik pecsét A természetfilozófia matematikai alapjai Ádám és Éva Adolf Hitler Albert Einstein Aljanépek Alkotmány állatok Alma Álmos álom általános alvási bénultság alvási paralízis Amerikai Népszava Anders Anton Pavlovics Csehov apokríf árják Árpád Atlanti charta ÁVH ÁVÓ Az Élet Értelme Az ember aki túl keveset tudott Bacsó Péter baloldal baromarcú Bary József Bástya elvtárs Bástya elvtárs lánya Bayer Zsolt Bayer Zsolt Orgovány Biblia Bibó Bizánc Bornyi Sándor brainstorming Bristol buddhizmus büntetőeljárási törvény Casablanca cenzor cenzúra Chai Christine Lagarde Churchill Clark Ádám tér Clifton híd Csatáry László Csehov Csillag csuklyás hacker Csurka István De Sade Demokratikus Koalició díj DK Dörner György Durrington Elbert János elhárítás ellenforradalom elővigyázatossági megállapodás előzetes mentesség Eötvös Kollégium Etűdök gépzongorára evangélium évszakok fajelmélet Farkas Mihály Farkas Vladimír fasiszta fekete mise feuillant FIDESZ filozófia fizika Fodor András forradalom földönkívüli filozófusok Galambos Lajos Galaxis útikalauz stopposoknak Galileo Galilei Generalplan Ost genetikailag Gironde globalizáció Gólem Google Google Street View Gömbös Gyula gravitáció gumiló György Gyurcsány Ferenc Hádész Hádész háza hamis vád Hankiss Elemér Harunalrasid a NOLBLOG ESZE Határon túli magyarság Hazug cenzorok HCJD hitel Hmmmm Homérosz hónapok Horthy Miklós Hubble huszárvágás hülyék logikája Hűség színHáza idő IMF Ingmar Bergman irodalomtörténész Isaac Newton Isambard Kingdom Brunel István jakobinusok James Nasmyth Jane Birkin Jézus JOBBIK József Attila Kádár Káin és Ábel Káin gyermekei Kalászos Karancskeszi Katyn Kazár Birodalom Kazária kémbotrány kémkedés kémügy Képíró Sándor KériSzépen Kertész Ákos Kertész Mihály készenléti hitel kettős állampolgárság Kettős mérce KGB Koan kollégium kommunista kontraszelekció Kopácsi Sándor kormány Kövér László köztársasági elnök közgazdasági Köztársaság tér Kubatov Gábor Kun Béla Laborc Sándor Lator László Lázár János liberális liberálisok liberalizmus lincstörvény Ling doktor lipótmezei megnyitás lobogó lobogója logika Löw rabbi Lubjanka Lukács György Lukácsy Sándor Magyar magyar kártya Magyar Köztáraság zászlaja Magyar Köztársaság Magyar Nemzeti Szocialista Párt magyar zászló Magyarország magyarság Maja naptár Manci néni márki Matolcsi Matyica mazochizmus médiatörvény Mein Kampf Michael Curtiz Michelangelo Antonioni MIÉP Miniszterelnök mise MOSZAD mozi Mumus Munka Törvénykönyv Munka Törvénykönyve műfelháborodás műmagyar náci fajelmélet Nagy Imre Nagyítás Nagymama nagypolgárság Nauszikaa Negyedik Köztáraság Nemzeti Felszabadítási Front Nemzeti Hírközlési és Média Hatóság Nemzeti Valutaalap nemzetközi nagytőke Nemzetközi Valutaalap népbiztosok Newton niceai hitvallás niceai zsinat NKVD Nobel nyelvújítás nyelvújító Nyikita Mihalkov nyilas nyilasok Nyírő József nyugger Odüsszeia Odüsszeusz Orbán Orbán Viktor orvos orvos elvándorlás Pál apostol Palócföld Palócország Pap Ignác Parlament patkó Perry Mason Persona perspektíva Pesti srácok Péter Gábor Philosophiae Naturalis Principia Mathema Pi Pieter Bruegel Piros László plágium Platonov Quodlibet Rácz Kálmán Rákosi Rákosi Mátyás Raoul Wallenberg REM rémhír Rendőrség Roosevelt Schmitt Pál sci fi horror Semmelweis Egyetem Sibrik Miklós felüljáró Sigmund Freud Sikorski Soho Solymosi Eszter SS SS Great Britain Stonehenge Szabó Dezső szadizmus szakdolgozat Szálasi Ferenc Szamuely Tibor Szent Korona Szent Korona tan Szent Péter esernyője szeretet Szilvásy György Színről színre Szovjetunió Sztálin T4 program Tanácskormány Tanácsköztársaság Tanú tárgyalás Tarlós Tarlós István Tarski TASZ tél tengeri népek Tiszaeszlár tömegvonzás Trafó transzcendens Turán Turáni Átok Tükör által homályosan Új Munka Törvénykönyv Új Munka Törvénykönyve Új Színház unortodox untermensch übermensch ügyvéd űrtávcső vadászok a hóban Vátra védőügyvéd vérvád vérvád tagadók Veszprém Victor Laszlo Vietkong Vietnami Néphadsereg Viktor Viktor László vlágvége Vo Nguyen Giap Wass Albert Wenceslaus Hollar woodhenge Yankari zászló Zen Zentai Károly zéta Reticuli zuhanás zsidó népbiztosok